Reisorganisatie Isropa kiest met het inspireren van reisagenten en consumenten voor een nieuwe koers. De website van de touroperator is in een nieuw jasje gestoken en de reisgidsen zijn vervangen door een vakantiemagazine. Als aftrap van de vernieuwingen vond deze maand een studiereis naar Israël plaats met vooraanstaande reisagenten.

Inspiratie staat centraal
“Eindelijk kunnen we na een jaar van werken aan de ‘achterkant’ naar buiten treden”, aldus Ton Vendrig, directeur van Isropa. “We hebben de traditionele reisbrochures vervangen door een uitgebreid vakantiemagazine vol inspirerende reisverslagen van klanten, medewerkers en reisagenten”. Veel reisreportages worden afgesloten met een lezersreis en er zijn katernen met een selectie uit het uitgebreide aanbod. Het vakantiemagazine ‘Onbegrensd Genieten’ is inmiddels gedistribueerd aan alle ANVR-reisagenten en kan gratis worden bekeken en besteld via de website.

Uitbreiding van het aanbod
Ook de website van Isropa is opgefrist met duidelijke ingangen naar de vakantievormen, bestemmingen en verrassende specials. Vendrig: “Vanzelfsprekend is het aanbod beter afgestemd op de vraag van onze retailpartners en reizigers”. Nieuw is het brede aanbod in Portugal met prachtige fly-drives, bijzondere accommodaties, charmante Pousadas en natuurlijk een divers aanbod in populaire gebieden als Lissabon, Porto en in de Algarve. Voor wandelaars en natuurliefhebbers is Madeira beschikbaar. Daarnaast is Malta toegevoegd met als blikvanger de Culturele Hoofdstad van 2018: Valletta. Ook de pittoreske eilandjes Gozo en Comino zijn aan het assortiment toegevoegd. Vendrig: “We verwachten komend jaar een flinke stap te zetten in de ambitieuze groei die we tot 2020 willen realiseren. We willen dit doen door klanten en retailpartners te inspireren en te ondersteunen met maatwerk offertes tegen concurrerende prijzen. Dit doen we vanuit een stabiele basis: met een enthousiast team en een eigentijds systeem dat ons in staat stelt met externe partijen te koppelen, zodat we snel kunnen schakelen en passende bestemmingen kunnen toevoegen”.

Studiereis als start
Om de reiswereld op de hoogte te stellen van de ontwikkelingen, heeft vorige week een studiereis plaatsgevonden met vooraanstaande, persoonlijk geselecteerde reisagenten. In vijf dagen werd het Heilige Land Israël ontdekt vanuit het thema ‘Two Cities, One Break’, waarbij Tel Aviv en Jeruzalem centraal stonden. Tijdens deze studiereis werd duidelijk dat Isropa klaar is voor nieuwe samenwerkingen en ambitieus een nieuw tijdperk instapt.