Vanaf vandaag kunnen KLM-passagiers wereldwijd hun boekingsbevestiging, incheckinformatie, instapkaart en vluchtstatus ontvangen via Twitter en WeChat in tien verschillende talen. Klanten kunnen bovendien dag en nacht direct contact opnemen met het socialmediateam van KLM via Twitter en WeChat.

De nieuwe service is beschikbaar voor alle KLM-klanten die tickets boeken of inchecken via KLM.com en ervoor kiezen om informatie te ontvangen via Twitter of WeChat. De dienst wordt vandaag uitgerold en zal de komende weken steeds breder beschikbaar komen. Sinds 2016 is KLM de eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld die vluchtdocumenten en -informatie aanbiedt via Facebook Messenger. Nu loopt KLM opnieuw voorop met vluchtinformatie op Twitter en als eerste luchtvaartmaatschappij buiten China op WeChat.

“Na de introductie van de Messengerservice, is het aanbod van KLM-vluchtinformatie op Twitter en WeChat een perfecte uitbreiding van onze socialmediastrategie. Wij willen zijn waar onze doelgroep is. Door klanten te laten kiezen voor hun favoriete platform, tilt KLM haar socialmediadienstverlening naar een hoger niveau. Op deze manier blijven we pioniers in de luchtvaartindustrie”, aldus Pieter Elbers, president-directeur van KLM