Vanaf 18 april is KLM de eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld die een Augmented Reality (AR) -advertentiecampagne van Facebook-campagnes gebruikt om haar bestemmingen op Facebook te promoten. Steden als Taipei, Edmonton en Stavanger zullen nu een klik verwijderd zijn met behulp van deze interactieve technologie.

AR-technologie verbindt de realiteit en de virtuele wereld. In een virtuele wereld kunnen mensen op Facebook KLM-bestemmingen ontdekken en verkennen voordat ze een ticket boeken. Hoewel de eerste testfase zich op bestemmingen zal richten, zullen producten en diensten ook in de toekomst worden aangeboden met AR-technologie.

Door op de AR-advertentie te klikken, kunnen mensen de Facebook-camera gebruiken om zichzelf te zien met een KLM-koffer op weg naar de nieuwe bestemming. Het is dan mogelijk om te genieten van een 360 ° -weergave van wat de bestemming te bieden heeft in de ‘Try before you Fly’-AR-omgeving. Naast handige reistips en interessante informatiefragmenten, hoopt KLM in deze AR-omgeving realtime ticketprijzen toe te voegen als (onderdeel van) de volgende stap.

“Augmented Reality verandert de wereld. Consumenten ontdekken deze functionaliteit meer en meer in hun dagelijks leven. Het biedt een nieuwe mogelijkheid om volgers van KLM in staat te stellen minder bekende en verbazingwekkende bestemmingen via sociale media te ontdekken. En dit is nog maar het begin. In de hoop passagiers te kunnen helpen en trouw te blijven aan onze pioniersgeest, anticiperen we al op nieuwe AR-toepassingen. We willen blijven optreden als de onbetwiste leider van digitale services in de luchtvaartindustrie.”, zo laat Pieter Groeneveld (Senior Vice President Digital) weten.

Facebook test momenteel AR-advertenties in de Facebook-nieuwsfeed. Het formaat wordt weergegeven als alle andere advertenties op Facebook, maar komt tot leven wanneer mensen op de knop klikken om te activeren klikken. KLM is een van de eersten ter wereld die de nieuwe AR-advertenties-functionaliteit test.