KLM breidt het aantal samenwerkingen met hardloop-events en merken die betrekking hebben op hardlopen fors uit. De luchtvaartmaatschappij is met ingang van dit jaar titelsponsor van de Urban Trail Series en blijft zich ook verbinden aan de Amsterdam Marathon, de Dam tot Damloop en de KLM Curaçao Marathon. Daarnaast is KLM partnerships aangegaan met TUI Sports en ASICS. Alle hardloopactiviteiten zijn zowel voor klanten als voor medewerkers.
“Met het sponsoren van de Urban Trail Series zet KLM een belangrijke stap op het gebied van hardlopen. Running is erg populair onder onze klanten en de Urban Trail Series sluiten naadloos aan op wat wij willen uitdragen; namelijk samen op een sportieve manier de wereld ontdekken. Als supporter van deze sport gaan wij de komende jaren een positieve bijdrage leveren aan de passie van veel van onze klanten én medewerkers”, aldus Harm Kreulen (Directeur KLM Nederland).
De KLM Urban Trail Series is een hardloopconcept met 13 runs per jaar door verschillende steden in Nederland. Elke KLM Urban Trail laat de deelnemer in 5 of 10 kilometer kennismaken met de vaak verborgen bezienswaardigheden van een stad. Het parcours gaat over pleinen en bruggen, door kerken en theaters en langs tal van andere unieke locaties. Niet de snelheid, maar de beleving staat voorop.
De eerste KLM Urban Trail van 2019 vindt plaats op zondag 17 maart in Amsterdam. Meer dan 2.750 deelnemers starten vanaf 9.30 uur in de NDSM-Loods in Amsterdam-Noord. Vervolgens zijn er zeer diverse locaties op de route, zoals het Eye Filmmuseum, Rolling Rock Kitchen, Dish aan de Kade en het Veronicaschip.
Naast het sponsoren van evenementen gaat KLM enkele partnerships aan om haar positie binnen het running domein verder te versterken. Met reisorganisatie TUI biedt KLM complete marathonpakketten aan (inclusief vlucht, hotel en startbewijs) en met ASICS ontwikkelt KLM diverse producten om de hardloper te faciliteren.