Het Nederlandse bedrijf Tiqets heeft een investering van 60 miljoen dollar opgehaald. De investeringsronde in het online platform waar je toegangskaarten voor musea en attracties kan kopen, werd geleid door Airbnb.

Met deze Series C ronde heeft Tiqets ruim 100 miljoen dollar opgehaald. Daarmee wil het bedrijf haar wereldwijde groei hard doorzetten. Sinds de oprichting in 2014 is Tiqets uitgegroeid tot een van ‘s werelds grootste innovatieve online platformen. Miljoenen mensen wereldwijd boeken entreetickets via Tiqets. Het bedrijf verkoopt tickets in meer dan 190 landen voor musea en attracties in meer dan 60 landen.

“Tiqets werd gelanceerd met de missie om cultuur voor iedereen meer toegankelijk te maken en de verborgen schatten van de wereld te ontdekken. Wij zijn enorm blij met de steun en expertise die Airbnb ons kan bieden om onze klanten nog betere en unieke reiservaringen te kunnen bieden”, aldus Luuc Elzinga (Co-Founder and CEO Tiqets).

Lees ook: $ 23 miljoen voor wereldwijde groei Tiqets.

Met deze investeringsronde wil Tiqets de wereldwijde groei versnellen en de consument meer unieke culturele ervaringen bieden. Daarnaast zal Tiqets zich richten op het ontwikkelen van meer data gedreven technologische oplossingen voor musea en attracties. Op deze manier kunnen deze een breder publiek bereiken, een betere bezoekerservaring bieden en de omzet laten stijgen.

“Tijdens een reis willen mensen graag nieuwe en unieke plekken ontdekken. Wij zijn onder de indruk hoe het team van Tiqets continue blijft innoveren op het gebied van technologie. Hierdoor zijn zij in staat miljoenen mensen te bereiken en hen gemakkelijk en last-minute toegang tot grote en kleine culturele attracties over de hele wereld te geven”, aldus Philippe Magid (Airbnb Art and Culture Director).