Een nieuw logo, een bedrijfsgebonden certificaat, adviesteksten en een strengere controle op het gebruik van het ANVR-logo. ANVR-leden moeten even aan de bak om alles op orde te hebben, maar het gebruiken van een eenduidig logo en de juiste voorwaarden moet de consument een stuk extra zekerheid en vertrouwen bieden en daarmee extra interesse in ANVR-leden bij de consument.

De ANVR laat weten een nieuw, strak en compact ANVR-logo klaar te hebben staan. Daarbij zijn ook meteen de regels voor het gebruik van het logo aangescherpt, zodat de klant óveral en àltijd hetzelfde logo ziet en herkent. Leden worden erop gewezen het bestand ‘Gebruik ANVR-logo op juiste manier’ op Mijn ANVR extra goed te bestuderen. “Uiteindelijk willen we met elkaar vertrouwen uitstralen”, aldus de brancheorganisatie.

Naast het nieuwe logo dat leden zelf moeten downloaden op de ANVR-website, krijgen ANVR-leden een bedrijfsgebonden certificaat met naam, logo en gegevens van het bedrijf waarover ANVR-leden binnenkort meer informatie ontvangen per brief. Dit certificaat wordt jaarlijks na controle ververst. Ieder bedrijf krijgt een link naar het certificaat dat achter het ANVR-logo op de website kan worden gebruikt.

De ANVR gaat vanaf het moment dat de de link naar het certificaat is ontvangen nog actiever leden controleren op deze en andere criteria. “Feitelijk niets nieuws, maar we willen zo jaarlijks checken of jij als reisondernemer nog steeds voldoet aan wat je de consument belooft en dus het certificaat mag voeren.” Op de ANVR-website is te lezen waar je als ANVR-lid precies aan moet voldoen.