Nieuws

Noorwegen kijkt terug op een succesvolle evenementenreeks

Voor de derde keer op rij hebben MICE-specialisten en reisvakgenoten inspiratie opgedaan voor Noorwegen als dé MICE- en reisbestemming bij uitstek op de residentie van de Noorse ambassadeur in Den Haag op 4 september jl.

Dit jaar bleef het echter niet bij één evenement, maar ontmoetten de Noorse partners ook vakgenoten tijdens het MICE Business en Travel event (3 september) en B2B workshops in België (5 september) en Nederland (6 september). Met originele locaties, zoals Fort de Batterijen in Nieuwegein, succesvolle culinaire omlijstingen van onder andere TV-chef Daniel Rouge Madsen, nieuwe inzichten van TedX spreker Pellegrino Riccardi en uiteraard interessante afspraken, mogen de Noren spreken van een geslaagde netwerkweek.

Noren en Nederlanders
Op dinsdag 4 september verwelkomde de Noorse ambassadeur, Martin S∅rby, Nederlandse MICE-specialisten en Noorse vertegenwoordigers uit de zakelijke reisbranche in zijn residentie in Den Haag. Gedurende de avond presenteerde Visit Norway samen met het Norway Convention Bureau en zijn partners Noorwegen als zakelijke reisbestemming en besprak TedX spreker en communicatiekundige Pellegrino Riccardi – geboren als Italiaan, getrouwd als Noor – op treffende wijze de overeenkomsten en verschillen tussen de Noorse en Nederlandse cultuur.

Workshops Powered by Nature
Na een succesvolle introductie tijdens het netwerkevenement op de Noorse Ambassade kregen Nederlandse en Belgische MICE-specialisten en de lokale experts uit Noorwegen, op woensdag 5 en donderdag 6 september de kans om zakelijke mogelijkheden uitgebreid te bespreken tijdens één-op-één sessies in België (Huis van Nu) en Nederland (Fort de Batterijen). Hier werden waardevolle contacten gelegd en conctrete plannen gemaakt voor incentive reizen en business trips naar Noorwegen. Met name de locatie in Nederland sloot perfect aan bij de slogan van Noorwegen ‘Powered by Nature’. Visit Norway en Norway Convention Bureau kijken dan ook terug op een vruchtbare netwerkweek.

Deelnemende Partners
Naast Innovation Norway en het Norway Convention Bureau namen de volgende Noorse partners dit jaar de honneurs voor Noorwegen waar: Thon Hotels, Region Stavanger, Visit Trondheim, Visit Bergen, Visit Oslo, Scandic Hotels, Oslofjord Convention Center, Authenticore en Visit Ålesund.

© 2018, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Ryanair start Maastricht - Malta in april 2019

Volgende bericht

Dreiging grootste staking ooit bij Ryanair

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.