Nieuws

Norwegian Cruise Line introduceert ‘Free the Beat’ programma

Norwegian Cruise Line (NCL) heeft onlangs het ‘Free the Beat’-programma gelanceerd, een platform waar de beste songwriters, artiesten, talenten en andere creatievelingen de vrijheid krijgen speciale content te ontwikkelen voor de eerste wereldwijde muziekbibliotheek van het cruisemerk, geïnspireerd op de mooiste bestemmingen uit de hele wereld.

Voor dit programma gaat NCL de samenwerking aan met toonaangevende partners uit de muziekindustrie om een portfolio met exclusieve content samen te stellen die gebruikt gaat worden in verschillende klantgerichte kanalen zoals aan boord van de 16 schepen tellende vloot. Het programma moet leiden tot NCL’s eerste wereldwijde muziekbibliotheek. Hiervoor worden exclusieve songwriter-cruises georganiseerd en splinternieuwe tracks uitgebracht van wereldberoemde muziekgiganten, waaronder van Family Affair Productions en Warner Chappell Music. Het gecreëerde muziek zal de gastbelevening versterken door de cruisebeleving tot leven te laten komen met afspeellijsten gebasseerd op de bestemmingen.

“We willen onze gasten vooral betekenisvolle ervaringen bieden, waarbij we nieuwe en innovatieve manieren benutten om een band met hen te creëren”, vertelt Kevin Bubolz, Managing Director van Norwegian Cruise Line Europe. “Muziek is een universele manier om mensen enthousiast te maken en het ‘Free the Beat’-programma stelt ons in staat een verhaal te vertellen met exclusief voor ons gecreëerde content, geïnspireerd op de plekken waar we onze gasten naartoe brengen. We kijken ernaar uit samen te werken met de beste artiesten in de branche om onze wereldwijde bibliotheek aan te vullen met muziek die op ons merk aansluit en gasten in contact brengt met de bijna 300 bestemmingen die we aandoen. We willen de muziek over de hele wereld presenteren.”

Andy Grammer, een meermaals met platina bekroonde artiest en songwriter, zal als gastheer optreden op de allereerste songwriter-cruise. Zijn nummer ‘Good to be alive (Hallelujah)’ is te horen in een van de nieuwste reclames van Norwegian Cruise Line. Een geselecteerde groep songwriters wordt uitgenodigd om mee te varen met de onlangs vernieuwde Norwegian Joy voor een zevendaagse reis van Seattle naar Alaska. Het doel is om de creatie van content te stimuleren waarbij inspiratie kan worden gehaald uit de eersteklas ervaringen die beschikbaar zijn aan boord en aan land op de bestemmingen die worden bezocht.

“De plek waar je bent heeft invloed op de kunst die uit je komt”, stelt Andy Grammer.”Tijdens mijn carrière heb ik het geluk gehad te mogen deelnemen aan schrijfreizen over de hele wereld. Ik kan me geen coolere plek bedenken dan Alaska om inspiratie op te doen voor nieuwe muziek. Ik vind het geweldig bij Norwegian Cruise Line deel uit te maken van zo’n fantastisch programma en kan niet wachten tot de eerste songwriter-cruise om de eerste wereldwijde muziekbibliotheek te lanceren.”

Tijdens de cruise krijgen de songwriters de kans te genieten van alle vrijheid en flexibiliteit die een cruise met Norwegian Cruise Line biedt door de vele innovatieve belevenissen. Het aanbod dat aan boord beschikbaar is, omvat ’s werelds eerste racebaan en lasergame-arena op zee; meer dan 30 locaties om te dineren of loungen; entertainment op Broadway-niveau; en design-elementen waarmee gasten de schoonheid van de oceaan van dichtbij kunnen ervaren, zoals The Waterfront, een vierhonderd meter lange promenade met restaurants en terrasjes, en de Observation Lounge, waar gasten kunnen genieten van een onbelemmerd panoramisch uitzicht van 180 graden.

De eerste songwriter-cruise vindt in augustus plaats aan boord van Norwegian Joy met Andy Grammer en Family Affair Productions. De zevendaagse reis naar Alaska gaat van start in Seattle en zal Ketchikan, Juneau en Icy Strait Point in Alaska aandoen, alsmede Victoria in Brits-Columbia. De tweede cruise wordt later dit jaar aangekondigd en zal worden georganiseerd in samenwerking met Warner Chappell Music

© 2019, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Minder pretvluchten... "Schiphol-discussie is een poppenkast: stillere vliegtuigen doen er niet toe"

Volgende bericht

Riu Palmeras heropend na renovatie van € 22 miljoen

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.