Nieuws

Mexico: Puerto Vallarta en Riviera Nayarit weer in the picture

“Nederland is de snelst groeiende markt voor Mexico in Europa”, dat heeft Jesús Catalán Meneseds (Directeur Visit Mexico Nederland) gisteravond laten weten tijdens het Puerto Vallarta en Riviera Nayarit Event in CitySense (Utrecht). De avond stond vooral in het teken om Puerto Vallarta en Riviera Nayarit, waar OAD Reizen in een ver verleden grote successen vierde met een eigen wekelijkse Martinair-charter, onder de aandacht te brengen.

“Wij willen de Nederlandse toeristen terug”, aldus Luis Antonio Villaseñor Nolasco (Promotion & PR Director Puerto Vallarta, Mexico) en Carlos Eguiarte (Promotion & Sales Coordinator Riviera Nayarit, Mexico) die bezig zijn met een promotietour door Europa. “Onze regio werd in de jaren zestig van de vorige eeuw vanuit het niets populair nadat sterren als Elizabeth Taylor hier op vakantie kwamen en vandaag de dag nemen bekende muzikanten als Ricky Martin hier hun clips op.”

Waar veel Nederlandse nu naar de bekende, maar vaak overvolle stranden van Yukatan gaan, wijzen Villaseñor Nolasco en Eguiarte de aanwezigen (voornamelijk touroperators) op de ‘geheimen’ van Puerto Vallarta en Riviera Nayarit. “We hebben geen naaktstranden, maar honderden kilometers strand waar je geen hond tegenkomt…”. De regio ligt op slechts een uur vliegen van Mexico City en wordt door meerdere touroperators aangeboden. “In Puerto Vallarta en Riviera Nayarit vind je het echte Mexico.”

Lees verder onder de foto.

Aan aandacht hebben Puerto Vallarta en Riviera Nayarit overigens niet te klagen. Bloomberg bracht de regio onlangs nog ruim onder de aandacht middels het artikel ‘Mexico’s Riviera Nayarit Primed to Be the Next Big ‘It’ Destination‘ en toelichting op televisie. Hoewel zowel Puerto Vallarta en Riviera Nayarit de afgelopen jaren meermaals onder de aandacht zijn gebracht tijdens events van Visit Mexico, was het voor het eerst sinds tijden dat afgevaardigden van Puerto Vallarta en Riviera Nayarit naar Nederland kwamen, volgens de aankondiging van het event zelfs de allereerste keer. Meerdere touroperators lieten tegenover TravelPro weten te proberen meer en meer aandacht te vestigen op de onderbelichte regio’s van Mexico. Het land heeft volgens hen veel meer te bieden dan menig Nederlander weet.

Lees verder onder de foto.

Zoals tijdens ieder event van het Mexicaans verkeersbureau werd er ook dit keer even stilgestaan bij de veiligheid van het Midden-Amerikaanse land. Catalán Meneseds: “Mexico is 47x zo groot als Nederland, het is het op dertien na grootste land ter wereld en heeft bijna dezelfde oppervlakte als Europa. Vragen hoe het ervoor staat met de veiligheid in het land is hetzelfde als vragen hoe het ervoor staat met de veiligheid van Europa. We doen er in ieder geval alles aan om het de toerist naar zijn/haar zin te maken. Niet alleen met de mooiste hotels, het lekkerste eten en prachtige natuur en cultuur, maar ook door een gevoel van veiligheid te bieden middels onder meer toeristenpolitie.”

Mexico is het op vijf na meest bezochte land ter wereld. In 2017 groeide het aantal toeristen Nederlandse toeristen dat Mexico bezocht nog met 20% in vergelijking met 2016. Een half jaar geleden lanceerde het verkeersbureau de (onderstaande) campagne ‘Dear Netherlands’.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Vorige bericht

De winnaars van de New York Spaaractie van Sunair zijn...

Volgende bericht

Lees TravelPro 40 van 5 oktober 2018 online!

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.