Nieuws

PostNL stopt met bagageservice

PostNL stopt vanaf eind maart 2019 met de Bagageservice. “We zien perspectief en toekomst voor deze dienstverlening, maar kiezen nu voor andere prioriteiten. Klanten en andere direct betrokkenen worden zorgvuldig geïnformeerd.”

De PostNL bagageservice werd maart 2017 geïntroduceerd voor reizigers vanaf Schiphol en na een jaar werd ervoor gezorgd dat voor de PostNL bagageservice dezelfde technologie gebruikt kon worden als voor de selfservice bagage drop-off machines op Amsterdam Airport Schiphol. Door deze technologie, van Scarabee Aviation Group, was het de bedoeling om nog meer passagiers en luchtvaartmaatschappijen van deze dienst gebruik te kunnen laten maken.

“We vinden het erg jammer dat we gaan stoppen. We bedanken al onze klanten voor hun bestellingen en vertrouwen. We hebben de feedback en mooie woorden die we kregen erg gewaardeerd”, zo laat PostNL weten. Voor verdere vragen verwijst het bedrijf naar het mailadres bagage@postnl.nl.

De service leek ideaal, waarbij een PostNL bezorger bagage thuis ophaalde en scant daar de boardingpassen. Deze informatie werd via de systemen van Schiphol geverifieerd met de betreffende luchtvaartmaatschappij, waardoor de bagage direct kon worden ingecheckt. Op de luchthaven werd de koffer via het reguliere proces in het vliegtuig geladen, waarna het op de plaats van bestemming van de bagageband gehaald kan worden. .

Destijds liet Henk-Jan Gerzee (Chief Digital Officer Royal Schiphol Group) over de bagageservice weten: “Schiphol innoveert continue om het reisproces zo aangenaam mogelijk te maken. Met slimme digitale oplossingen stromen reizigers beter door en werken we aan een betere reizigersbeleving.

Ook Liesbeth Kaashoek (directeur Pakketten en Logistiek van PostNL) was een jaar geleden nog enthousiast: “Door samen te werken aan de professionalisering van de bagageservice zorgen Schiphol, Scarabee en PostNL ervoor dat het proces van de bagageservice nóg soepeler verloopt. Daarnaast ontzorgen we reizigers en bieden we hen gemak. We zien bijvoorbeeld dat 40% van de gebruikers van de bagageservice overstapt op openbaar vervoer. Wij willen dat zonder koffers reizen naar het vliegveld daarmee vanzelfsprekend wordt.”

© 2019, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Boeing: gehele 737 MAX vloot uit de lucht

Volgende bericht

Disney Cruise Line terug naar Griekenland in zomer 2020

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.