Per 1 december gaat Ramón Delima aan de slag bij TUI als Global Director Customer Services. Hij was CEO van Cygnific, het sales en services center van Air France-KLM, en gaat bij TUI het wereldwijde Customer Service team leiden.

“TUI is een sterk merk met hoge verwachtingen van customer service. Ik kijk er naar uit om hier invulling aan te geven samen met de teams in alle landen waar TUI actief is en met TUI Musement dat de service op de bestemmingen verzorgt” aldus Ramón.

Ramón was vijf jaar CEO van Cygnific, maar hij neemt ook 24 jaar KLM-ervaring met zich mee, opgedaan in diverse landen in commerciële en operationele management functies. Bij TUI gaat hij leiding geven aan het wereldwijde team van Customer Services, dat de TUI reizigers tijdens hun gehele vakantie begeleidt. Er is zowel fysiek als digitaal contact met de klanten ter ondersteuning, om de vakantie nog aangenamer te maken. En mocht er onverhoopt iets mis gaan, dan zal hij ervoor zorgen dat dit na afloop van de vakantie nog sneller en beter afgehandeld wordt door de Customer Care Teams.

Customer service is een belangrijk onderdeel van TUI’s customer experience strategie. Frans Leenaars (Global Director Customer Experience van TUI) is blij met zijn komst : “Ramón ken ik al vele jaren als een zeer empathische en gedreven leider die altijd oog heeft voor de klant maar zeker ook voor de medewerker. Hij komt ons team versterken om onze digitale transformatie nog meer te versnellen.”