RIU Hotels & Resorts lanceert een nieuw logo dat vanaf heden deel uitmaakt van de nieuwe stijl die de keten in haar hotels heeft doorgevoerd bij de grote renovatieprojecten en nieuwe openingen. De wijziging van het logo is een natuurlijke stap binnen het moderniseringsproces. Daarnaast onthult RIU de plannen voor 2018.

Het nieuwe logo is in Madrid gepresenteerd door Pepe Moreno, uitvoerend directeur van RIU. De foto met zijn verkoopteam is genomen op het dak van het beroemde gebouw ‘Edificio España’, op de 26e verdieping van het toekomstige hotel Riu Plaza España, dat een schitterend uitzicht zal bieden op de stad. De keten is van plan om het gewijzigde logo binnen twee jaar in alle hotels door te voeren. In 2018 zal het in 50% van de hotels worden geïntroduceerd en in 2019 in de rest.

Naast de presentatie van het nieuwe logo maakte RIU vandaag de belangrijkste cijfers en projecten van 2017 en 2018 bekend. Pepe Moreno, lid van de Raad van Bestuur, heeft verklaard dat de hotelketen het jaar 2017 heeft afgesloten met een omzet van 2.156 miljoen euro, een verhoging van 7% ten opzichte van 2016. De investeringen in hotelopeningen, renovaties, grond- en hotelaankopen lagen 200 miljoen euro hoger dan verwacht aan het begin van het jaar en kwamen uit op 600 miljoen euro.

2017
In 2017 zijn twee nieuwe hotels geopend: Riu Dunamar in Costa Mujeres in Mexico, en de extensie van het Riu Republica in Punta Cana. Daarnaast zijn vijf hotels volledig gerenoveerd: ClubHotel Riu Guarana in de Algarve, ClubHotel Riu Costa del Sol dat een samenvoeging is van twee hotels met directe ligging aan het strand in Torremolinos, Riu Festival in Playa de Palma, ClubHotel Riu Bambu in Punta Cana en Riu Palace Paradise Island op de Bahama’s. Dit laatste hotel is na een complete renovatie in november veranderd in een luxueus Adults Only.

In 2018: vier nieuwe hotels en vijf grote renovaties
De openingen starten dit jaar met de presentatie van ClubHotel Riu Chiclana, favoriet bij gezinnen en gelegen in Sancti Petri in Cadiz. Het wordt voor Pasen heropend na een volledige renovatie en met nieuwe voorzieningen, zoals een waterpark. Daarna volgen in april in Mexico het Riu Santa Fe in Baja California en in juni het ClubHotel Riu Tequila in Playa de Carmen. In juli wordt het Riu Palace Punta Cana heropend en het Riu Palace Tropical Bay in Negril op Jamaica, in oktober.

Riu Astoria in Golden Sands in Bulgarije opent in juni met 530 kamers. De overige openingen vinden plaats aan het einde van het jaar: het Riu Palace Boavista op Boavista in Kaapverdië zal begin november openen, en het Riu Palace Costa Mujeres wordt ook in november toegevoegd naast het onlangs geopende Riu Dunamar in Costa Mujeres in Mexico. Het jaar wordt in december afgesloten met de opening van hotel Riu Palace Baja California, gelegen in Los Cabos naast het Riu Santa Fe, waarmee RIU drie hotels in deze Mexicaanse bestemming zal hebben.

Gedurende het jaar zal RIU mogelijkheden blijven onderzoeken in de grote steden van Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Europa en Azië met als doel de verdere groei van de stadshotellijn RiuPlaza. Momenteel zijn er twee nieuwe lopende projecten: het eerste hotel in Spanje in het centrum van Madrid in het karakteristieke ‘Edificio España’ en het tweede hotel in New York dicht bij het beroemde Times Square.

Een andere strategische doelstelling van RIU is de uitbreiding op vakantiebestemmingen in Azië. Er is al gestart met de bouw van de hotels die RIU aan gaat bieden in de Malediven in 2019, twee hotels elk gelegen op onbewoonde eilandjes en verbonden door een brug. Het Riu Atoll beschikt over alle voorzieningen waaraan de gasten van RIU All Inclusive gewend zijn. Het Riu Palace Maldivas zal meer verfijning en luxe bieden. Daarnaast wordt gebouwd aan het eerste hotel van RIU in Dubai. Een groot hotel met 800 kamers gelegen op de Deira eilanden dat ook in 2019 in gebruik zal worden genomen.

Op de foto, van links naar rechts, Laura Malone, Directeur Communicatie, Senén Fornos, commercieel directeur voor Spanje, Latijns-Amerika en Mexico, Pepe Moreno, uitvoerend directeur en Carlos Guindos, directeur branding.