SIXT breidt uit naar Canada en vergroot daarmee zijn wereldwijde netwerk. Vanuit een eigen Canadese onderneming opent de internationale aanbieder van mobiliteitsdiensten deze maand zijn eerste vestiging in Vancouver, waarna Toronto zal volgen.

Direct zal SIXT, als aanbieder van premium mobiliteits-diensten, zijn klanten een wagenpark van hoge kwaliteit aanbieden met een groot aanbod van merken zoals Mercedes-Benz en BMW. De Canadese filialen zullen binnenkort ook digitale counter-bypass aanbieden, waarmee klanten niet alleen de balie kunnen omzeilen, maar ook twee uur voor het ophalen een specifieke auto kunnen reserveren. Door deze uitbreiding bestrijkt SIXT nu het gehele Noord-Amerikaanse continent.

Aantrekkelijke markt met groot marktpotentieel
Het doel van SIXT is om tegen 2025/2026 een marktaandeel van drie tot vijf procent te bereiken. De Canadese markt heeft een totaal marktpotentieel van ongeveer 1,4 miljard euro. Een blik op de eerste locaties Vancouver en Toronto laat zien hoe aantrekkelijk deze markt is. Het potentiële marktvolume van deze twee bestemmingen alleen is gelijk aan ruwweg een derde van het marktvolume van Italië, namelijk ongeveer 400 miljoen euro.

Uitbreiding Canada is logische stap voor SIXT
Na de ontwikkeling van SIXT in de Amerikaanse groeimarkt, is de uitbreiding naar Canada de logische vervolgstap. Sinds SIXT in 2011 de oversteek naar de VS maakte, is de mobiliteitsaanbieder gestaag gegroeid. Vorig jaar wist SIXT zijn marktaandeel in de VS bijna te verdubbelen en groeide de omzet naar bijna 600 miljoen euro. Ook in Canada wordt een vergelijkbare groei verwacht, zowel voor vakantie- als zakenreizen. Dat is ook waar de eerste twee SIXT-vestigingen voor staan: Vancouver is een zeer aantrekkelijke markt voor toeristen, vooral uit Duitsland en Europa, en Toronto is erg in trek bij zakenreizigers uit de VS.

Nico Gabriel, COO van SIXT SE: “De uitbreiding naar Canada is de volgende logische stap in de verdere groei van SIXT in het kader van onze internationaliseringsstrategie. Na de succesvolle lancering in Australië eind 2021, maken we nu gebruik van synergiën met onze groeimarkt in de VS en breiden we onze aanwezigheid in Noord-Amerika aanzienlijk uit. Vakantiegangers en zakenreizigers uit de VS en Europa kunnen nu ook in Canada rekenen op onze bekende premiumvloot en -diensten.