Arjen LutgendorffBlogsNieuws

Spoken

Deze meivakantie bleek maar weer eens dat het van groot belang is om te weten of je partners met spoken zakendoen. Doe je dat niet? Dan kan dat horrorachtige gevolgen hebben. Als het kwaad eenmaal is geschied, blijft het spook misschien nog wel jaren als een vloek de resultaten van je organisatie beïnvloeden.

Je verwacht, zoals in de papieren aangegeven, te vertrekken vanaf Schiphol. De ramp begint wanneer je erachter komt dat de vlucht niet blijkt te bestaan, waarop je met de bus naar Düsseldorf wordt gebracht waar het vliegtuig niet kan vertrekken in verband met rusttijden. Zelf slaap je op de vloer van de luchthaven, omdat de hotels vol zitten, enzovoorts, enzovoorts. Een rampvakantie!

Even denkend vanuit de vakantieganger: ik zou pislink zijn en in eerste instantie de partij waar ik mijn vakantie heb geboekt aansprakelijk stellen. Meest logisch gedacht toch? En dan heb je nog wel gekozen voor het door Zoover-bezoekers in 2015 verkozen tot beste online reisbureau en in 2016, 2017 én 2018 tot populairste online reisbureau van Nederland. Inderdaad, ook bij toppers gaat het weleens mis natuurlijk en een ‘kippenlied’ kan ook het Eurovisie Songfestival winnen.

Veel mensen moeten te doen hebben gehad met de 144 gedupeerden die bij de VakantieDiscounter een vakantie naar Egypte kochten. De vakantie werd gekocht bij de VakantieDiscounter, maar het pakket was van alltours en de vluchten van Air Arabia en Al Masrya Universal Airlines, tja… Alleen wie Googelt op de berichtgevingen, ziet dat vooral de VakantieDiscounter de klos is in de media.

“De afhandeling ligt bij reisorganisator alltours. Natuurlijk gaan we alltours erop aanspreken”, zo laat woordvoerder Casper van Diemen van Vakantiediscounter weten aan het Algemeen Dagblad. Hij liet zelfs weten dat de Vakantiediscounter.nl de klanten zal compenseren als alltours niet over de brug komt. De Consumentenbond laat op haar beurt weer weten dat de VakantieDiscounter als eerste aan zet is.

VakantieDiscounter, dat is toch die van: ‘Lekker op vakantie, boeken zonder vloeken. Makkelijk gezegd, boeken zonder vloeken, al die onverwachte kosten, boeken zonder vloeken. En waar kom je in terecht, boeken zonder vloeken. Ga liever onbezorgd zoeken, boeken zonder vloeken. Heb je het hele jaar gespaard, boeken zonder vloeken, enzovoorts’. Wat zullen ze hebben gescholden op kantoor bij VakantieDiscounter.

Lekker makkelijk om, wanneer er iets misgaat, zo’n (inmiddels oud) reclamespotje erbij te halen. Gaat het ook helemaal niet om, maar wel om het volgende: voelen jullie de nieuwe richtlijn ook dichterbij komen? Ben benieuwd naar jullie oplossing? Wie was er verantwoordelijk? De airline, de touroperator of de reisagent/OTA? En nog belangrijker: wie gaat er uiteindelijk betalen?

Arjen Lutgendorff
arjen@travelpro.nl

Reageer met Facebook:

Reacties:

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vorige bericht

Arno van Uffelen verkoopt 333travel aan Frangken Tuhumena

Volgende bericht

NDC-deal Lufthansa Group en Travix

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.