De TravelPro Dinner Workshops zijn gisteravond succesvol van start gegaan in Brasserie Waalhaven, dat een unieke ligging heeft naast de start- en landingsbaan van Rotterdam The Hague Airport. Vanavond wordt Eindhoven aangedaan, gevolgd door Breukelen op woensdag en Zwolle op donderdag.

De avond werd geopend door Anita Wadman (Commercie & Marketing Rotterdam The Hague Airport) die enthousiast vertelde over de luchthaven en het verleden daarvan. “De naam ‘Waalhaven’ verwijst naar de eerste burgerluchthaven van Rotterdam aan de Waalhaven. Dat was een grote groene grasmat, iedereen vond dat geweldig. Op zondag kwam iedereen er naar de vliegtuigen kijken, want dat was destijds nog iets magisch. Door het bombardement op Rotterdam in mei 1940 werd ook Waalhaven verwoest, waarop naast Heliport de huidige luchthaven werd gebouwd in 1956.”

Anne Marthe den Hartog (Marketing & Communications Rotterdam The Hague Airport) vertelde de aanwezige reisprofessionals over alle voordelen van de kleinschalige luchthaven. “Korte loopafstanden, korte in- en uitcheck mogelijkheden, dichtbij parkeren en goede horeca- en winkelfaciliteiten. dEr wordt weleens gezegd dat het openbaar vervoer geoptimaliseerd kan worden en dat is ook zeker het geval. Wij hebben helaas geen treinstation, maar hebben wel het metrostation Meijersplein dat binnenkort wordt omgedoopt tot ‘Halte Luchthaven’. Daarnaast zijn wij ook met de auto via de A13 en A20 goed bereikbaar.”

Sander Langeveld, eigenaar van GlobActive Travel Marketing, gaf een presentatie over Belize dat hij sinds kort met GlobActive vertegenwoordigt op de Nederlandse markt. Het in Centraal-Amerika gelegen land viel in de smaak. “We hebben heel veel eilanden voor de kust van Belize waar je met watertaxi’s naartoe kan, maar Nederlanders rijden ook graag met een eigen auto rond wat heel goed kan. Er wordt ook verrassend veel gefietst op het eiland. Er zijn al een groot aantal reisorganisaties die Belize aanbieden en we hopen uiteraard dat er nog velen zullen volgen.” Het eiland openbaarde zich als een eiland waar een zeer gevarieerd verblijf mogelijk is, van zeer actief op land, onder water, maar ook op cultureel gebied valt er veel te zien.”

Diana Kranz (Sales & Marketing Manager Retail) presenteerde het aanbod van Fly to the West, een Sambasso merk. “Fly to the West is specialist met reizen op maat naar Amerika en Canada. We bieden alle producten die je kan bedenken, van trein, bus, excursies, tickets. Alles zit in ons portfolio. Een van onze usp’s is dat je binnen twee tot drie uur na een aanvraag een offerte ontvangt. Al onze adviseurs gaan meerdere keren per jaar naar Amerika en Canada. De website biedt heel veel mogelijkheden, bijvoorbeeld om op een makkelijke manier een (rond)reis in elkaar te zetten. We beschikken over 120 voorbeeldreizen in het systeem.”

Fieneke Bosters, Sales Manager Benelux bij Holiday Extras, sloot de avond af. Al onze parkeerplaatsen hebben hoge veiligheidsstandaarden, want service en kwaliteit is erg belangrijk bij Holiday Extras. Product managers bezoeken de parkeerplaatsen met grote regelmaat. Veel van onze klanten zijn verbaasd over de goede prijs-kwaliteitsverhouding die wij bieden. Naast parkeerplaatsen biedt Holiday Extras ook hotels aan, evenals de combinatie hotel en parkeerplaats. Sinds vorig jaar bieden we ook wereldwijd airport lounges aan. Niet alleen voor business class reizigers, maar ook voor passagiers met een economy class ticket. Je kan drie tot vier uur gebruik maken van de lounge, inclusief koud en warm buffet.”

Kijk voor foto’s op Facebook.com/travelpronl. Meer over de TravelPro Dinner Workshops lees je in TravelPro #50. TravelPro organiseert regelmatig Dinner Workshops, waaronder dit jaar edities die in het teken stonden van Ras Al Khaimah en St. Maarten.