Sunny Cars heeft besloten om reserveringen tot en met 18 juni automatisch te annuleren. Eerder werden de reserveringen tot en met 31 mei al geannuleerd. Uitzonderingen zijn reserveringen met ophaallocatie Nederland, België of Duitsland, boekingen gekoppeld aan een vlucht met Transavia (tussen 4 en 18 juni) en boekingen die na 16 maart zijn gemaakt.

“Helaas ziet het ernaar uit dat we onze klanten nog niet zorgeloos de weg op kunnen laten gaan”, zegt Hans Knottnerus (directeur Sunny Cars Nederland). “Door nu te annuleren kunnen we meer duidelijkheid verschaffen voor reisagenten, klanten en partners. Dit werd eerder ook erg gewaardeerd toen we besloten om tot en met 31 mei te annuleren.”

Flexibel
Reisbureaus en ZRA’s die voor hun klanten een reservering tot en met 18 juni hebben staan, hoeven niets te doen. De boeking wordt automatisch kosteloos geannuleerd en de commissie vervalt. Ter bevestiging wordt een 0-factuur verstuurd om in de boekhouding te verwerken. In B2B worden er geen tegoedbonnen uitgegeven. Als een reservering opnieuw geactiveerd moet worden, dan is dit mogelijk. Reserveringen die na 18 juni ingaan, blijven vooralsnog actief. Sunny Cars houdt de situatie continu in de gaten en komt indien nodig met nieuwe stappen. Sunny Cars houdt reisprofessionals ook via de Facebookpagina van het salesteam en een FAQ-pagina op de hoogte en geeft daar antwoord op de meestgestelde vragen.