Nieuws

Thomas Cook lanceert nieuw hotelmerk

Thomas Cook breidt uit in zijn ‘eigen’ hotels met de lancering van een heel nieuw hotelmerk. Casa Cook is het eerste lifestyle product van de vakantieaanbieder. De reeds bestaande vijf hotelmerken van Thomas Cook richten zich voornamelijk op de veel voorkomende groep vakantiegangers. De doelgroep voor Casa Cook zijn mensen die een Urban lifestyle aanhangen met een hoge affiniteit voor mode, design en work-live-balance. Het eerste Casa Cook hotel wordt in mei 2016 geopend in Kolymbia op Rhodos. Thomas Cook heeft nog twee tot drie andere Casa Cook hotels in de planning voor zomer 2017.

De merknaam Casa (huis in het Spaans) verklaart het concept van het merk: Elk hotel zal opgebouwd worden als een individueel huis met haar eigen sfeer, individueel geselecteerde kunstwerken en vintage meubelen. In de Casa Cook hotels zijn de bars, restaurants en het zwembad bewust minder zichtbaar afgebakend om een open en creatieve sfeer te creëren. Een soort ‘open podium’ voor al onze gasten. De lange tafels, grote zitkussens, comfortabele ligbedden en hangmatten zorgen voor een relaxte sfeer waarin makkelijk contact gemaakt kan worden met andere gasten. In deze hotels genieten gasten van een ‘laid back bohemian lifestyle’ waar relaxen, body, mind & soul belangrijk zijn, net als het ontmoeten van nieuwe vrienden, luisteren naar muziek en vers biologisch eten. Elke gast kan zijn eigen vakantieritme volgen mede door de flexibele openingstijden van de restaurants in Casa Cook. Gedurende de hele dag kunnen gasten genieten van verse gerechten. Casa Cook maakt daarbij gebruik van zorgvuldig geselecteerde, lokale en regionale ingrediënten. Op de menukaart staan gezonde lokale gerechten alsook internationale food trends.

Het eerste Casa Cook hotel zal haar deuren openen in mei 2016 in de badplaats Kolymbia op Rhodos. Gedurende de wintermaanden zal het 90 kamers tellende Sunprime Resort White Pearl hotel een volledige make-over ondergaan om in 2016 haar deuren weer te openen als Casa Cook Rhodos. Elke kamer heeft een swim up pool waardoor je je vanuit je kamer direct in het zwembad kunt laten glijden. Casa Cook Rhodos biedt ook een uitgebreid health & relaxprogramma inclusief yoga, pilates, diverse massages en een volledig geavanceerde fitness studio. Casa Cook is ontworpen door Michael Schickinger, creatief Directeur van Lambs & Lions en het interieur door Annabell Kutucu.

Peter Fankhauser (CEO van de Thomas Cook Group): “Het bedenken en creëren van een eigen hotel merk is een belangrijke mijlpaal binnen onze winstgevende groei strategie. Tegelijkertijd willen we nieuwe doelgroepen aantrekken om deze groei te realiseren in de toekomst. Met het nieuwe trendy hotelmerk Casa Cook brengen we een nieuw concept binnen de Sun&Beach markt. Met onze inmiddels zes verschillende hotelmerken voor verschillende doelgroepen zijn we klaar om ons portfolio te laten groeien en onze klanten meer en meer high-quality hotels te bieden.”

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Lees TravelPro #44 van 28 oktober online!

Volgende bericht

TUI viert rebranding met klanten en introductieaanbiedingen

Auteur

Sharon Evers

Sharon Evers

"De reisbranche is een interessante branche die nooit stilstaat. En dat is precies waar ik van houd. Ik houd van beweging en ben er graag als de kippen bij als er ontwikkelingen voordoen die ik in elke journalistieke vorm met jullie ga delen."