Travel Counsellors is de afgelopen tijd volop in ontwikkeling geweest en heeft de roerige coronatijd gebruikt om meer dan ooit te investeren in technologie. Diverse digitale transformatie projecten zijn inmiddels afgerond en ook voor 2022 staan er weer heel wat op de planning.

In 2021 lanceerde de organisatie het interne community platform, genaamd TC World. Dit om meer dan 2000 Travel Counsellors en collega’s wereldwijd verder te verenigen. Het platform biedt een plek waar de reisadviseurs virtueel met elkaar in gesprek kunnen en is daarnaast ook het startpunt voor alle Travel Counsellors tools. Niet veel later bracht Travel Counsellors de Knowledge Base uit. Een plek waar de reisadviseurs snel en makkelijk informatie terug kunnen vinden in de vorm van artikelen, video’s en blogs.

Al vanaf het bestaan van Travel Counsellors helpen de zelfstandig reisadviseurs elkaar waar ze kunnen door kennis te delen over uiteenlopende onderwerpen. Dit is nu geformaliseerd onder de noemer TC Experts. Toch werd er het afgelopen jaar nog meer geïnvesteerd in de digital learning en development tools. Zo is de introductietraining, die alle nieuwe Travel Counsellors doorlopen, volledig vernieuwd. Ook achter de schermen is er hard gewerkt om de (potentiële) Travel Counsellors nog uitgebreidere ondersteuning te kunnen bieden. Zo is er een volledig nieuw op maat CRM-systeem ontwikkeld en werken de teams op het hoofdkantoor met een zeer geavanceerd customer care systeem. Hierbij krijgen de medewerkers niet alleen de mogelijkheid om efficiënter te werken, maar is er ook een grote stap gemaakt in het kunnen analyseren van data.

Milka van Dam (General Manager Travel Counsellors Nederland en België): “Op dit moment staat de organisatie in de startblokken voor nog een aantal grote projecten. Op korte termijn wordt de Ideas Portal geïntroduceerd. Hierbij kunnen Travel Counsellors ideeën opperen die direct bij de juiste hoofdkantoorteams terechtkomen. Men kan op elkaars ideeën stemmen, waaraan een prioriteit wordt gekoppeld. Iedereen kan volgen wat er met de ideeën gebeurd en hoe ver het idee nog afstaat van het verwezenlijken ervan. Deze portal zal een belangrijke inspiratiebron zijn om ook in de toekomst te blijven ontwikkelen. Later in het jaar worden de vernieuwde consumenten en business travel websites gelanceerd. Ook de persoonlijke pagina’s van de Travel Counsellors krijgen een upgrade.”

Fred van Eijk (Managing Director Travel Counsellors Nederland en België): “Als internationale organisatie zijn wij al jarenlang voorloper in de branche wat betreft technologie. Dat we nu samen met onze investeerder zulke mooie stappen mogen maken, maakt mij trots. Het is mooi om te zien hoe het ons wereldwijd gelukt is om het optimale uit een crisistijd te halen. Er zijn in een razend tempo plannen gemaakt, om vervolgens zorgvuldig uitgevoerd te worden en dat allemaal zonder onze kernwaarden als “We Care” en “With us it’s personal” te vergeten. De Travel Counsellors zijn actief betrokken geweest bij de hele digitale transformatie. De meeste projecten zijn ontstaan uit de ideeën van Travel Counsellors die we in de loop der jaren verzameld hebben. Velen hebben deelgenomen aan testpanels en nu nog steeds krijgen we met grote regelmaat feedback van collega’s en Travel Counsellors. Dit laatste helpt ons om de nieuwe tools te blijven verbeteren. Ik kijk vol vertrouwen uit naar de toekomst. Het wordt beter dan ooit.”