Travelport en Air France-KLM hebben een overeenkomst getekend voor de distributie van content via het platform van Travelport. Travelport is de enige exploitant van een GDS met het hoogste IATA-certificatieniveau voor de invoering van de NDC-technologie. Deze overeenkomst maakt het ook mogelijk dat klanten worden geselecteerd door Air France, HOP! en KLM om via Travelport toegang te krijgen tot een privékanaal, waar zijn content ontvangen zonder de extra distributietoeslag die Air France-KLM vanaf 1 april 2018 in rekening brengt.

In een commentaar op de overeenkomst zegt Derek Sharp, Senior Vice President en Managing Director voor Air Commerce van Travelport: “We zijn verheugd dat we deze overeenkomst hebben ondertekend met Air France-KLM. Dit is een verlengstuk van een langdurige relatie die de klanten van Air France-KLM meer keuze heeft geboden.

Emmanuelle Gailland, Vice President Distribution Air France KLM, zegt: “Travelport is een geweldige partner geweest in ons Private Channel engagement als overgang naar NDC. Air France-KLM en Travelport zullen samenwerken om de NDC-content van nieuwe tarieven, producten en diensten op de markt te brengen.