Afgelopen zaterdag opende TUI haar eerste Experience Store in het centrum van Utrecht. De reisorganisatie wil met deze innovatieve winkel klanten nóg meer inspireren en activeren op het gebied van vakantie.

De inrichting van de winkel is erop gericht om optimaal inspiratie op te doen voor een vakantie. Er zijn verschillende zithoeken waar je onder het genot van een kopje koffie door de verschillende reisboeken kunt bladeren. De middenruimte zal steeds ingericht worden met wisselende thema’s en gebruikt worden voor verschillende acties, ook in samenwerking met partners. Zo is de ruimte nu ingericht als check-in balie, zoals op een luchthaven, ter ondersteuning van de openingsactie die deze hele week loopt. De winkel is bovendien voorzien van de nieuwste technieken. Zo wordt de gehele achterwand gevormd door een LED videoscherm met inspirerende vakantiebeelden. En zorgt een geurdispenser voor een zomerse geur in de winkel. Alsof je al op vakantie bent.

Trots op nieuw concept
Nico van der Veer, Directeur Reisbureaus en Mobiele reisagenten, is trots op de eerste TUI Experience Store. “Met deze TUI winkel presenteren we een geheel nieuw concept dat helemaal gericht is op beleving. Door te werken met wisselende thema’s hopen we dat onze klanten regelmatig binnenlopen om inspiratie op te doen voor een volgende vakantie. Vanzelfsprekend kunnen ze hierbij rekenen op het deskundig advies van onze reisadviseurs.”

De winkel is gevestigd in de Hollandse Toren, onderdeel van winkelcentrum Hoog Catharijne.