Nieuws

Google verbetert ‘travel’ zoekopties en wil actiever worden in pakketreizen

Google heeft haar vlucht- en hotelzoekmogelijkheden verbeterd en kondigde tegelijkertijd aan dat zij exclusieve hotelkortingen heeft voor betalende gebruikers van Google One cloudopslag. Ook is het bedrijf aan het kijken hoe het de ‘pakketreizen’ dat het nu aanbiedt nog beter op de markt kan gaan zetten en in de toekomst kan uitbreiden met naast hotel en vlucht ook vervoer, maaltijden, en dergelijken.

Onder de upgrades voor vluchten wordt een nieuwe, op vakanties gerichte infographic-tool gebruikt, die een statistische analyse van de historische vluchtprijzen op 25 populaire Amerikaanse routes laat zien om aan te geven of de tarieven hoger of lager zijn dan normaal tijdens de reisperioden van Thanksgiving, december en rond nieuwjaar. De infographic-tool is ook beschikbaar voor het zoeken naar hotelovernachtingen, waarbij bestemmingen worden getoond met ongewoon lage hotelprijzen tijdens die vakanties.

Google laat weten dat het misschien vroeg lijkt, maar dat veel mensen al begonnen zijn met het plannen van uitstapjes voor de komende feestdagen. De upgrade is volgens het bedrijf vooral bedoeld om reizigers geld te laten besparen. “Met de hulp van Google News Lab en Polygraph hebben we een handige tool ontwikkeld die laat zien hoe prijzen veranderen – op basis van wanneer je boekt en waar je op reis bent – voor vluchten naar populaire vakantiebestemmingen. Het helpt zelfs bij het vinden van hoteldeals voor Thanksgiving, decembervakanties en Oud en Nieuw. Als geld besparen uw doel is, neem dan een dag of twee vrij aan het begin van de week na Thanksgiving; veel routes hebben dan lagere tarieven dan gemiddelde prijzen met een rendement op dinsdag 27 november of woensdag 28 november.”

Wie van plan is om op vakantie te gaan, kan ook zien welke bestemmingen ongewoon lage hotelprijzen hebben tijdens de desbetreffende vakantieperiode. Tijdens het bekijken van de bestemming, laat Google tevens de meest populaire dingen zien die men kan ondernemen op desbetreffende bestemming op basis van de activiteiten die anderen hebben opgeslagen in Google Search en Maps. “We hebben ook nieuwe manieren toegevoegd om geweldige deals te vinden in de Explore Map in Google Flights. Als u flexibel bent op uw reislocatie of datums voor een eindejaarsuitje, kunt u zoeken naar bestemmingen zoals ‘Zuid-Europa’ en vervolgens specifieke of flexibele data kiezen. Google Flights doorzoekt duizenden mogelijke bestemmingen, analyseert hun historische vluchtprijzen en belicht vervolgens steden met goede deals in het groen.”

“Hotelkamerprijzen kunnen ook fluctueren, vooral wanneer kamers snel uitverkocht zijn voor vakanties zoals oudejaarsavond. We voegen Price Insights for Hotels toe, waarmee u kunt zien hoe prijzen in de loop van de tijd evolueren voor de datums van uw reis. Stel dat je op kerstnacht in een hotel in San Diego wilt verblijven. U kunt nu de historische prijzen van dat hotel bekijken, waarmee is te zien of deze lager of hoger zijn dan normaal, en deze prijs vergelijken met andere hotels op dezelfde bestemming binnen een vergelijkbaar prijsbereik – en met dezelfde sterbeoordeling – gedurende dezelfde periode.”

© 2018, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Video - Test snellere intercity naar Berlijn

Volgende bericht

Tuinslang als ruggengraat

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.