Nieuws

Vanaf nu gratis check-in en gegarandeerde modellen bij Sunny Cars

Wie een auto huurt wil het liefst een vooraf ingevuld huurcontract om zo snel mogelijk de auto op te halen. Ook is de waarborg vaak nog te onduidelijk. Dat blijkt uit een poll van autohuurspecialist Sunny Cars onder ruim 2300 respondenten. Daarom gaat Sunny Cars in Italië, Griekenland en Spanje (Andalusië, Balearen en Canarische Eilanden) bij een aantal partners gratis online check-in toevoegen met als doel deze service uiteindelijk op 70% tot 80% van haar ruim 8.000 bestemmingen aan te bieden. Daarnaast heeft de autohuurspecialist gegarandeerde modellen geïntroduceerd en wordt gewerkt aan Nederlandstalige huurcontracten. Op die manier wil Sunny Cars autohuur transparanter maken en een antwoord bieden op de voornaamste ergernissen die vakantiegangers ervaren bij het huren van een auto in het buitenland.

Volgens de Consumentenbond zijn er elk jaar meer gedupeerden door autohuur in het buitenland. “Wat betreft het imago van autohuur is er nog een lange weg te gaan. Wij streven altijd naar transparantie en duidelijkheid. Daarom hanteren wij al bijna 25 jaar een all-in formule”, zegt Hans Knottnerus, algemeen directeur Sunny Cars Nederland, België en Frankrijk. “Bij ons staat de klantervaring altijd voorop. Niet alleen van de eindgebruiker, maar ook van de reisagent. Door het zo transparant en klantvriendelijk mogelijk maken van onze service, verkoopt ons product ook makkelijker. Daarom vinden we het belangrijk om regelmatig de behoeften van autohuurders en reisagenten in kaart te brengen en er ook echt iets mee te doen.”

Met de online check-in wordt een snellere afhandeling aan de balie van de lokale verhuurpartner gerealiseerd. Alle gegevens van de klant worden vooraf doorgegeven waardoor het huurcontract ter plekke ingevuld klaarligt en dus het ophalen van de auto aan de balie sneller verloopt. “Dit scheelt niet alleen tijd, maar kan ook onduidelijkheid aan de balie voorkomen. Zeker als iemand de taal van het vakantieland niet spreekt. We gaan de gratis online check-in de komende maanden automatisch uitrollen bij enkele partners in topbestemmingen voor autohuur zoals Italië, Griekenland en Spanje (Andalusië, Balearen en Canarische Eilanden). Het streven is dat vervolgens snel verder uit te breiden. De klant kan zich eenvoudig registreren via een link op de voucher.” aldus Knottnerus. Optioneel kan bij enkele partners het Premium en/of Express pakket worden bijgeboekt om aanvullend de wachtrij bij de lokale verhuurpartner te vermijden en zo nog sneller in de huurauto te kunnen stappen.

In het onderzoek geeft 23% van de ondervraagden ook aan dat zij het lokale huurcontract altijd in het Nederlands willen ontvangen. “Een huurcontract is vrijwel altijd in de taal van het land van bestemming. Als je bijvoorbeeld een Spaanstalige overeenkomst krijgt, is de kans dat je per ongeluk voor ongewenste extra’s tekent uiteraard groter dan wanneer het contract in het Nederlands zou zijn.” De Nederlandse huurcontracten staan volgens Knottnerus ook op de agenda. “We zijn momenteel met lokale partners aan het kijken hoe we vertaalde huurcontracten vooraf inzichtelijk kunnen maken. We hopen binnenkort een pilot te starten.”

Opvallend aan de resultaten van het onderzoek is dat een onduidelijke of te hoge waarborg een grote ergernis is, maar lager scoort als men wensen mag aandragen. 19 procent van de respondenten zou een lage of zelfs geen waarborg willen en 12 procent wil meer inzicht in de hoogte ervan. “Op steeds meer bestemmingen is het bij ons mogelijk om een ‘Geen waarborgpakket’ te boeken waarbij Sunny Cars garant staat. Bovendien zijn we met onze partners aan het kijken hoe en op welke plaatsen de waarborg verlaagd kan worden”, aldus Knottnerus. “Daarnaast is bij veel bestemmingen de hoogte van het waarborgbedrag al te zien in de boekingsmodule.”

Verder is het voor 11 procent van de respondenten belangrijk dat als ze een auto boeken, ze bijvoorbeeld zeker weten dat ze in Italië in een Fiat 500 kunnen rondrijden. Ook vanuit de reisbranche is deze wens uitgesproken. Om daaraan tegemoet te komen, kun je sinds kort in de boekingsmodule filteren op gegarandeerde modellen indien beschikbaar op de gekozen bestemming.

“We zijn bij Sunny Cars met allerlei ontwikkelingen bezig om autohuur zo inzichtelijk en zorgeloos mogelijk te maken”, vertelt Knottnerus. “Als je een auto huurt, moet je hier optimaal van kunnen genieten en niet bang hoeven zijn om opgelicht te worden. Mocht er ter plaatse toch twijfel of onduidelijkheid zijn, hebben we een noodnummer dat 24/7 bereikbaar is.”

Reageer met Facebook:

Reacties:

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Vorige bericht

Toerisme Colonsay in the picture door 'naakte vrouw'

Volgende bericht

300.000 geëvacueerd: India maakt zich op voor sterkste storm sinds jaren

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.