Nieuws

Vertragingen bij Eurostar en Thalys na snikhete rampdag

Eurostar en Thalys melden vandaag allebei nog vertragingen nadat gisteren een kapotte bovenkabel leidde tot een rampdag voor honderden passagiers. Reizigers moesten het uithouden in treinen tot ze werden geëvacueerd, terwijl de airco het niet meer deed. Er werden temperaturen van 40 tot 50 graden gemeld. Vervolgens moesten de reizigers ook nog uren wachten op vervangend vervoer.

Eurostar schrijft vandaag op haar website dat ‘door een probleem met de bovenleiding in de buurt van Halle de treinverbinding naar Londen en terug zwaar is verstoord’. De spoorwegmaatschappij laat weten dat passagiers die vandaag op die route reizen gratis hun reis kunnen uitstellen of om terugbetaling kunnen vragen. Eurostar wijst reizigers erop dat wie meer dan 60 minuten te laat op de bestemming aankomt  een schadevergoeding kan eisen na zo’n 24 uur op compensation.eurostar.com.

Thalys schrijft ‘Infrastructuurproblemen tussen het station van Parijs-Noord en het station van Brussel-Zuid’. Op de site van Thalys is te zien dat reizigers nog de hele dag met vertraging rekening moeten houden. Er wordt op de site bij het nieuws over de vertraging niets geschreven over compensatie. Op Twitter raadt Thalys aan om  de reis van vandaag indien mogelijk uit te stellen. ‘U kunt een gratis omwisseling van uw ticket aanvragen door contact op te nemen met uw verkooppunt. Voor alle tickets die verkocht zijn op thalys.com kan er contact worden opgenomen met het Thalys Contact Center door te bellen met +31 30 23 000 23 (NS Internationaal Contact Center).’

© 2019, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Vorige bericht

KLM verhuist hoofdkantoor naar nieuwe campus op Schiphol-Oost

Volgende bericht

Groei aantal vakantieboekingen in juni

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.