Nieuws

Vertragingen en annuleringen: ravage na orkaan Michael

In het zuidoosten van de Verenigde Staten heeft orkaan Michael flink huisgehouden en sommige gebieden totaal verwoest. Met man en macht wordt er gewerkt om wegen, treinstations en luchthavens bereikbaar te maken.

Nadat de orkaan over land raasde kregen grote delen van Florida Panhandle en Georgia te maken met geblokkeerde wegen, overstroomde straten en vluchten die waren geannuleerd of omgeleid. Door stroomuitval waren onder andere hotels slecht bereikbaar, waaronder Holiday Inn en het Hilton. Airbnb heeft zijn ‘Open Homes’ -programma geactiveerd, waarmee lokale Airbnb-hosts hun huizen gratis kunnen openen voor evacuees.

De hele dag al worden reizigers door luchthavens, luchtvaartmaatschappijen en overheidsinstanties aangespoord om bepaalde gebieden van het land te vermijden voor hun eigen veiligheid. De regionale luchthaven Atlanta-Hartfield bleef open tijdens de storm, maar kleinere luchthavens als Tallahassee International Airport en Panama City werden gesloten voor commerciële vluchten.

In de gehele zuidoostelijke regio, van Florida tot de Carolinas (Charleston en Wilmington), werden vluchten geannuleerd. De meeste luchtvaartmaatschappijen, waaronder American, Delta, Southwest en United, hebben getroffen passagiers geadviseerd om contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij voor meer informatie. Veel luchtvaartmaatschappijen bieden restituties en rekenen geen wijzigingskosten voor degenen wier reis is onderbroken door de storm.

De Amerikaanse overheid heeft inwoners van de getroffen regio’s gevraagd om de laatste informatie goed in de gaten te houden en hulpverleners zo min mogelijk te hinderen. Op de website ‘Florida Disaster‘ wordt veel up to date informatie gedeeld. Vandaag werden Uber-diensten opgeschort in de gebieden van Tallahassee en Panama City en Megabus annuleerde enkele busreizen vanuit Orlando, Atlanta en New Orleans.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Disneyland Paris introduceert nieuw festival in 2019

Volgende bericht

DJI: intensiever contact en verhoging focus op reisagent

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.