Gisteravond lanceerde Mohsin Amdaouech van Mohsin op Wereldreis als eerste reisblogger een online reisbureau: nietnadenkengewoondoen.nl. De ‘opening’ was in het Oude Stadhuys in Gouda, een bezienswaardigheid op zich. “Mijn passie voor reizen wil ik met mensen delen. De ervaringen die ik heb opgedaan tijdens mijn reizen, wil ik gebruiken om mensen verder te helpen met het verwezenlijken van een onvergetelijke reis. Daaruit is mijn online reisbureau ontstaan.”

Een week na zijn diploma-uitreiking vertrok de inmiddels 27-jarige Mohsin met zo’n 16.500 euro richting Rio de Janeiro. Zijn wereldreis vol avonturen, nieuwe mensen en geweldige belevenissen kon eindelijk beginnen en deelde hij zoveel mogelijk op social media. In een korte tijd kreeg hij veel volgers en werd een voorbeeld voor multiculturele Nederlanders. “Met mijn blogs en vlogs heb ik een nieuwe doelgroep voor de reisbranche aangeboord, die van multiculturele Nederlanders.” Het duurde dan ook niet lang of Amdaouech kreeg verschillende vragen over bepaalde bestemmingen en uitzoekklussen aangeboden. “Ik wil mijn kennis en ervaring inzetten om de droom van deze Nederlanders waar te maken. Ik ga dat doen door reizen zelf aan te bieden via mijn eigen online reisbureau. Niet nadenken, gewoon doen is mijn motto en zo heet mijn online reisbureau ook”, zegt Mohsin tegenover TravelPro.

Mohsin biedt momenteel 44 landen aan, bestemmingen die hij zelf heeft bezocht. “Ik ben natuurlijk nog lang niet klaar met het verzamelen en creëren van nieuwe herinneringen. Daarom bied ik op nietnadenkengewoondoen.nl ook mijn bucketlist-bestemmingen aan.”

Het online reisbureau is een samenwerking met Lavida Travel. “Ik geloof erg in dit businessmodel en sluit dus zeker niet uit dat we deze whitelabel-optie ook gaan uitrollen voor andere influencers”, zegt Femke Evers (mede-eigenaresse Lavida Travel) tegenover TravelPro. “Mohsin kan mensen inspireren, adviseren, heeft een zeer betrokken groep volgers en daarnaast een enorme gunfactor. Met zijn reiservaring en mooie kijk op de wereld kan hij mensen helpen bij het vinden van hun droomreis. Aan de andere kant moet Mohsin blijven doen waar hij goed in is. Inspireren en zijn beleving overbrengen. Wij zorgen vervolgens voor de achterkant, de boekingen, afhandeling, dat zijn klanten tevreden zijn en blijven.”

Femke laat weten dat de verwachtingen hooggespannen zijn. “Mohsin heeft veel positieve reacties ontvangen en de eerste boekingen komen al binnen. Ik ben ervan overtuigd dat hij er een succes van gaat maken.”

Foto: Sandra Zeilstra