‘Egypte staat op dit moment helemaal dicht, dat verkopen wij niet meer in de winter’, aldus Christian Bovenhorst, Manager Retail bij de Sundio Group. ‘Nu de consument niet meer naar Egypte en Tunesië gaat, neemt de vraag naar de traditionele bestemmingen toe. Turkije, Griekenland, Spanje en Portugal doen het erg goed. Maar het is absoluut niet dat wij nu zeggen; laten we die bestemmingen maar wat duurder gaan maken. Het heeft met capaciteit te maken dat de last minutes op dit moment wat duurder zijn’.

Dubai

De voor Sudtours nieuwe bestemming Dubai doet het erg goed. De touroperator kwam deze zomer voor het eerst op de markt met deze bestemming, waar het op vliegt met KLM. Er werd zelfs een eigen brochure voor ontwikkeld. ‘Het is natuurlijk een prima alternatief voor Egypte. De één z’n dood is de ander z’n brood’, aldus Bovenhorst, die positief is over het aantal boekingen naar dit Verenigde Arabische Emiraat. ‘De kans is groot dat wij volgend jaar gaan uitbreiden op Dubai, maar om daar nu al definitief over te spreken is nog iets te vroeg’. 



NMa

De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) heeft haar gezicht ook vandaag nog niet laten zien in Rotterdam. ‘We wachten het wel af’, zo laat Bovenhorst weten aan TravelPro.