De Curaçao Tourism Development Foundation (CTDF) heeft de benoeming (met onmiddellijke ingang) van Paul Pennicook, Jamaicaan van geboorte, als Managing Director / CEO aangekondigd. De nieuwe CEO van Curaçao Tourist Board is twee keer CEO geweest van Jamaica Tourist Board.

Pennicook is afgestudeerd aan de Cornel University, heeft een diploma in Hotel Management, spreekt vloeiend Engels en Spaans en brengt een schat aan ervaring in de horecabranche met zich mee waarin hij op diverse posities werkzaam was als senior executive in Noord-Amerika, Europa en het Caribisch gebied. Hij is de enige persoon geweest die op hogere managementposities heeft gewerkt bij Jamaica’s iconische all-inclusive resorts – SuperClubs met inbegrip van Breezes, Hedonism II en Grand Lido in hun portfolio, evenals de wereldberoemde Sandals Resorts als Executive Vice President van de marketingafdeling van Sandals, Unique Vacations. Pennicook was ook President / CEO van Couples Resorts en was Senior Vice President van Air Jamaica, Jamaica’s nationale luchtvaartmaatschappij waar hij verantwoordelijk was voor de marketing- en verkoopactiviteiten van de airline.

In een korte verklaring uitte Pennicook zijn dankbaarheid voor het vertrouwen dat de Curaçao Tourist Board in hem heeft gesteld met zijn benoeming tot Managing Director: “Ik respecteer de eeuwenoude geschiedenis van de ‘Curaçao Association for the Promotion of Foreign Visits’ en ik ben op de hoogte van de vooruitgang die de afgelopen jaren is geboekt om de aankomst van toeristen in Curaçao door zowel de publieke als de private sector te vergroten. Ik heb het voorrecht samen te werken met partners uit de industrie om te blijven bouwen op die prestaties “, zei hij.

“Het is opwindend om deel uit te maken van dit dynamische team en ik ben van plan om onmiddellijk mijn collega’s te betrekken bij de Curaçao Tourist Board (CTB), de Curaçao Hospitality and Tourism Association (CHATA), de Curaçao Ports Authority (CPA), de luchthaven Autoriteit en andere leiders van de toerismesector, om hun mening te horen over de toestand van de toeristenindustrie van Curaçao en om mijn standpunten te delen. Samen zullen we bepalen hoe de bezoekersaantallen en bezoekersaantallen het best kunnen worden verhoogd”, aldus Pennicook.

“Ik weet uit ervaring dat alle landen die afhankelijk zijn van het toerisme unieke uitdagingen hebben. Op Curaçao is bijvoorbeeld het effect dat de stand van zaken in Venezuela heeft op de aankomst van bezoekers van belang. Eén gedachte is dat de CTB de betrokkenheid bij onze primaire markten versnelt, terwijl ze op zoek gaat naar kansen in nieuwe en opkomende markten om het tekort aan aankomsten uit Venezuela tegen te gaan. Mijn doel is ervoor te zorgen dat Curaçao sterk gepositioneerd is om te profiteren van groeimogelijkheden. De zorgvuldige gedachte die is besteed aan het creëren van Curaçao’s nieuwe wereldwijde merk, Feel It For Yourself, maakt mijn werk eenvoudiger”, zo heeft Pennicook laten weten.

Sinds begin dit jaar is Muryad de Bruin Regional Manager Europe bij CTBE. Hij liet tijdens de roadshow die in september werd georganiseerd nog weten dat Curaçao 13% voor liep op de eerste zeven maanden van vorig jaar. Bekijk hier het video-interview dat TravelPro destijds publiceerde.