Tiqets heeft een nieuwe investeringsronde opgehaald van $23 miljoen. Deze ronde, onder leiding van HPE Growth Capital en bestaande aandeelhouders, komt bovenop de US$17 mln Series B die het bedrijf in mei 2017 heeft opgehaald. Het nieuwe groeikapitaal stelt Tiqets in staat om zijn technologie verder door te ontwikkelen en internationale groei te versnellen.

Tiqets werd gelanceerd in 2015 met de missie om twee problemen op te lossen. Allereerst om het gebrek aan mogelijkheden voor consumenten om gemakkelijk, vertrouwd en last minute toegangskaarten voor musea en attracties te boeken en daarnaast om musea en attracties wereldwijd te helpen om een wereldwijd publiek te bereiken en meer rendement te halen uit haar bezoekers. Tiqets heeft sindsdien een leidende positie ingenomen in de markt (met een totale waarde van $160 miljard volgens Phocuswright*) met in het oog springende resultaten:

“Het bedrijf heeft een buitengewoon platform neergezet, inclusief unieke partnerships met de belangrijkste musea en attracties ter wereld. Tiqets heeft real-time verbindingen met deze partijen weten te bewerkstelligen, waardoor ze beschikken over sublieme dienstverlening”, zegt Simon Breakwell (mede-oprichter van Expedia en voorzitter van de Raad van Commissarissen van Tiqets). “De groei van Tiqets is bewonderenswaardig. Door de focus op de kwaliteit van het product zijn ze in staat om zeer snel op te schalen met een beperkte behoefte aan groeikapitaal. Ik heb dan ook enorm respect voor hoe het team continu blijft innoveren en Tiqets tegelijkertijd exponentieel blijft groeien.”

Door de real-time verbindingen kan Tiqets last-minute mobiele toegang garanderen. Aangezien 50% van de Tiqets reizigers boekt op de plek van bestemming, is het van levensbelang om technologie te bieden die toegangskaarten in real-time verzorgt zonder dat men hoeft te printen of nog lang in een rij hoeft te staan.  Bedrijven zoals Veltra uit Japan en Google zien deze toegevoegde waarde en de hoge kwaliteit die Tiqets levert, wat resulteert in waardevolle en vaak exclusieve partnerships.

“Tiqets heeft zeer veel geïnvesteerd in technologie de laatste jaren, en die investering betaalt zich nu terug. En we blijven innoveren om onze ‘mobiele experience’  te verbeteren, want maar liefst 70% van onze klanten boekt op mobiel”, zegt Luuc Elzinga (CEO Tiqets). “Behalve met ons platform voor de consument, ondersteunen wij de musea en attracties met de beste oplossingen om de customer experience te verbeteren. Dat doen wij door hen van technologie te voorzien dat ervoor zorgt dat ook op hun eigen kanalen de conversie en de CLTV (Customer Lifetime Value) worden verhoogd.”