Kiwi.com heeft Tequila gelanceerd, een b2b-platform dat direct online beschikbaar is in de 180 landen waar Kiwi.com actief is. Ook in Nederland is het bedrijf, waar Marco van Ieperen sinds maart werkt als Head of Airline Partnerships (voorheen Travelport), actief.

Het platform Tequila is voor airlines, airports, meta’s, OTA, reisagenten, enzovoorts en omhelst alles wat de afgelopen zeven jaar is opgebouwd voor Kiwi.com. “Tequila is een online one-stop-shop waarin van alles geboekt kan worden, een platform waarin creativiteit een kans krijgt en waarop enorm veel data beschikbaar is”, aldus Van Ieperen. Wie gebruik wil maken van (de beta-versie) Tequila en daarmee gratis toegang krijgt tot producten en toepassingen van Kiwi.com hoeft zich slechts in te schrijven en een account aan te maken.

Gebruikers kunnen zakelijke en technische prestaties monitoren via uitgebreide dashboards. Tequila host ook grafische interfaces om te helpen bij het maken van deeplinks en widgets, het doorzoeken van content en het beheren van boekingen, het toevoegen van accessoires, het wijzigen van passagiersinformatie en meer. Van Ieperen: “We zullen voortdurend meer content en diensten integreren in onze one-stop-shop.”

Naar eigen zeggen is Kiwi.com, voorheen Skypicker, sinds 2017 een van de vijf grootste online verkopers van vliegtickets in Europa, met een jaarlijkse omzet van rond de € 700 miljoen. Naast het hoofdkantoor in het Tsjechische Brno, heeft Kiwi.com kantoren in Kiev, Fiji, Split en Belgrado. Er zijn plannen om nieuwe kantoren te openen in Praag, Manilla, Durban, Barcelona en Dalian.

“Wij geloven dat Tequila een gamechanger zal zijn voor de reiswereld, zowel voor nieuwkomers als voor de gevestigde orde. Registreer je en ‘give it a shot'”, aldus Oliver Dlouhy (CEO Kiwi.com).