De reisapp Travelia heeft een investering ontvangen van 819 Capital Partners en Westbound Travel. Met deze financiële ondersteuning wil het bedrijf zijn internationale groei versnellen en nieuwe markten betreden.

De app van Travelia, die werkt op basis van een whitelabel SaaS-oplossing, wordt door verschillende reisorganisaties ingezet om klanten tijdens alle fasen van hun reis te ondersteunen. Westbound Travel, dat al gebruikmaakt van de app, heeft vertrouwen in de technologie. “De app biedt onze klanten op elk moment begeleiding, van planning tot uitvoering”, zegt Bart Kwaad, mede-eigenaar van Westbound Travel.

Op AI gebasseerde Persoonlijk Assistent

Een van de kerntechnologieën van Travelia is de op AI gebaseerde Persoonlijk Assistent. Deze tool helpt reizigers met het plannen van activiteiten en lost vragen zelfstandig op, waardoor reisorganisaties minder worden belast met klantvragen. Volgens medeoprichter Gerbert Oude Velthuis geeft de investering het bedrijf de mogelijkheid om verder te groeien en zijn producten aan een breder publiek beschikbaar te maken.