Airtrade Holland en Toer Business zijn ook de komende jaren vaste partners en hebben besloten hun contract met drie jaar te verlengen.

Beide partijen zijn erg tevreden met de overeengekomen continuering van de samenwerking voor de inkoop van vliegtickets, die in de afgelopen jaren altijd zeer rendabel is geweest, ondanks ontwikkelingen als commission-caps. Ook voor de komende periode zijn de verwachtingen opnieuw positief dankzij de vergaande kostenbesparingen die worden gerealiseerd.

Airtrade levert Toer Business, waarin 75 zelfstandige reisagenten zijn vertegenwoordigd, een breed pakket diensten voor de verkoop van IATA-tickets. Vooral de kostenbesparingen door verhoogde efficiency en de inkoopkracht van Airtrade als dochtermaatschappij van AER tickets, zijn belangrijke aspecten van het nieuwe contract. De activiteiten zijn ondergebracht in een gezamenlijke werkmaatschappij waarin Airtrade Holland en Toer Business allebei 50% vennoten zijn.

Peter Effting, directeur van Toer Business, zegt hierover: “Wij hebben een unieke constructie waarin alle omzetten en kosten zijn samengebracht. Wat onder aan de streep overblijft, wordt gelijk verdeeld. Op deze manier is er een gezamenlijk belang om zo efficiënt mogelijk te werken, en dat heeft direct invloed op het resultaat. De werkwijze is daarmee al 20 jaar winstgevend. Complimenten aan de aandeelhouders en aan Airtrade!”
Ook CEO Jeroen Martron van Airtrade is gelukkig met de nieuwe overeenkomst. “Wij zijn trots dat Toer Business kiest voor een nieuw contract met Airtrade en wij al ruim twintig jaar op een succesvolle en constructieve wijze samenwerken. Samen spelen wij adequaat in op marktontwikkelingen en nieuwe technologie.”