Naar aanleiding van de aankondiging van het faillissement voor de Thomas Cook Group Plc. is in de afgelopen dagen gekeken naar mogelijkheden om de geboekte autovakanties bij Thomas Cook International uit te blijven voeren. Ondanks alle inspanningen is dit de organisatie niet gelukt. Daar komt bij dat het niet uit te sluiten is dat de klanten van Thomas Cook International, die op korte termijn op vakantie gaan, geen gebruik kunnen maken van de door hen geboekte accommodatie.

Gisteren werd ook aangekondigd dat alle reizen die via Neckermann of Thomas Cook Nederland zijn geboekt of nog gepland staan, niet door gaan. Volgens SGR zijn er zo’n 50.000 gedupeerden. Deze mensen ontvangen binnenkort instructies voor het afwikkelen van de claim, maar kunnen ook naar een bij de ANVR aangesloten reisbureau of zelfstandige reisagent gaan die de consument verder helpt.

Er staan honderden reisagenten klaar om de gedupeerden te helpen bij het omboeken of bij het indienen van een claim bij SGR. TUI heeft een speciaal callcenter ingericht, waar TravelPro gisteren in gesprek ging met Petra Kok (persvoorlichter TUI Nederland). Video gemist? Bekijk deze hieronder.

https://www.facebook.com/travelpronl/videos/1167825676736204/