CoronavirusNieuws

Bijeenkomsten met meer dan 100 mensen mogen niet: waarom vliegen jullie nog wel?

Een van de veelgestelde vragen die luchtvaartmaatschappijen krijgen is waarom vliegen nog wel mag nu bijeenkomsten met meer dan 100 mensen niet mogen doorgaan en of het wel veilig is met meer dan 100 mensen aan boord. Transavia reageert op de vragen op haar website.

“De overheid heeft aangegeven dat het maximum van 100 mensen alleen geldt voor plekken waar je voor je plezier naartoe gaat, zoals evenementen, musea en theaters. Het geldt niet voor publiek vervoer”, aldus de luchtvaartmaatschappij.

Op de vraag of het nog wel veilig is om te vliegen met meer dan 100 mensen aan boord, laat Transavia weten dat het de adviezen en maatregelen van de autoriteiten volgt waaronder de vier hygiënemaatregelen om verspreiding te voorkomen: geen handen schudden en overig lichamelijk contact vermijden, regelmatig goed handen wassen met zeep, hoesten in de holte van je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes één keer.

“De lucht in onze cabine wordt aldoor ververst met buitenlucht en onze HEPA-filters van ziekenhuiskwaliteit vangen 99,99% van de ziekteverwekkers, waaronder COVID-19. Daarnaast hebben we in het vliegtuig extra handschoenen om afval op te halen en desinfecterende doekjes. Ook houden we de zeepvoorraad aan boord goed in de gaten en hebben al onze vliegtuigen coronakits. Hierin zitten beschermingsmiddelen en mondkapjes die we bij verdenking op besmetting kunnen uitdelen aan de zieke passagier en 1 à 2 bemanningsleden.”

© 2020, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Sociale leven in Spanje en Frankrijk wordt platgelegd

Volgende bericht

Sunweb Group annuleert alle vlieg- en wintersportvakanties

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.