Nieuws

Car2go breidt uit naar luchthaven Schiphol

Car2go breidt haar carsharing service uit naar de luchthaven Schiphol door het openen van speciale parkeerplaatsen voor de elektrische auto’s van car2go. Deze nieuwe parkeerplaatsen op de luchthaven geven klanten een flexibele en milieuvriendelijke optie voor hun reis van of naar Schiphol.

Met de opening van zestien parkeerplaatsen met acht laadpalen in de openbare parkeergarage van het World Trade Center op de luchthaven Schiphol kunnen car2go-klanten vanaf nu 24/7 een elektrische smart fortwo pakken of parkeren. Gebruikers die een car2go-auto willen parkeren of ophalen,vinden de nieuwe car2go-hub op loopafstand van de terminal. De slagboom opent automatisch bij het in- of uitrijden van de parkeergarage, doordat de kentekens van de car2go-auto’s herkend worden.

Sinds zes jaar heeft het bedrijf een vloot van 350 volledig elektrische smart fortwo’s in Amsterdam. De opening van de parkeer-hub op de luchthaven is een grote mijlpaal voor het bedrijf en haar 63.000 klanten in Nederland. “Voor Schiphol is een optimale bereikbaarheid van belang. We kijken altijd uit naar nieuwe mogelijkheden om in de wensen en behoeften van onze reizigers te voorzien. Net als het bieden van een divers aanbod. We vinden het belangrijk om collectief en schoon vervoer te faciliteren en daarom verwelkomen we car2go van harte op de luchthaven. We zijn  verheugd dat we reizigers, werknemers en bezoekers door deze samenwerking een extra vervoersmogelijkheid kunnen bieden”, aldus Dieme Ketel, Sr. manager Parking & Mobility Services bij Amsterdam Airport Schiphol.

Door de opening van de car2go-parkeerhub op de luchthaven Schiphol kunnen car2go-klanten nu hun huur beginnen of eindigen op 13 Europese luchthavens. Nederlandse klanten die car2go regelmatig gebruiken, kunnen dit tijdens vakantie of zakenreizen ook blijven doen, of dat nu in Oostenrijk, Duitsland, Italië of Spanje is. Voor het gebruik van car2go in het buitenland dienen de gebruikers alleen de lokale bepalingen en voorwaarden te accepteren.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

British Airways onderzoekt diefstal klantgegevens

Volgende bericht

Lees TravelPro 36 van 7 september online!

Auteur

Dylan Cinjee

Dylan Cinjee

Dylan is begonnen als stagiair bij TravelPro. Na zijn stage kreeg Dylan de kans om te blijven bij TravelPro als lid van de redactie. Tijdens deze periode heeft Dylan zijn Bachelor in Tourism Management gehaald.