Seabourn heeft het boekingsseizoen voor het inaugurele expeditie seizoen voor Seabourn Venture, het allereerste ultra-luxe expeditie schip van de rederij, geopend. De Seabourn Venture bezoekt tussen juli 2021 en april 2022 vele adembenemende locaties en afgelegen bestemmingen in het Noordpoolgebied en Antarctica. Ook gaat het schip naar de Amazone, de Caribbean en Midden en Zuid-Amerika.

De nieuwe routes bevatten 25 cruises, variërend van zeven tot 22 dagen, met vele mogelijkheden voor reizigers om wilde dieren te ontdekken, te genieten van spectaculaire landschappen en natuur en meer te leren over lokale historie en cultuur. Het schip, met veranda suites die allemaal zeezicht hebben, bezoekt wereldwijd meer dan 150 unieke en fascinerende bestemmingen die voor de meeste reizigers onbekend zijn. Ook worden 65 nieuwe bestemmingen aangedaan, die een fantastische expeditie ervaring bieden. Sommige cruises kunnen gecombineerd worden tot een lengte van 30 dagen.

“We hebben deze expeditie routes zorgvuldig bedacht zodat we de beste authentieke bestemmingservaringen bieden in sommige van de meest interessante en lastig te bereiken plekken ter wereld”, aldus Richard Meadows, President Seabourn. “Samen met de ultra-luxe lifestyle waar we bekend om staan, bieden de geweldige reizen van de Seabourn Venture de ultieme ultra-luxe expeditie reiservaring die onze gasten voor altijd zullen koesteren.”

De lancering van de Seabourn Venture is gepland voor juni 2021, met een tweede nog te benoemen zusterschip dat in mei 2022 te water zal worden gelaten. Beide schepen worden ontworpen en gebouwd voor diverse omgevingen en zullen een overvloed aan moderne hardware en technologie bevatten. De nieuwe schepen hebben een gloednieuw innovatief ontwerp, speciaal voor de ultra-luxe expeditiereiziger, en bevatten vele functies die de Seabourn schepen zo succesvol hebben gemaakt. Aan boord zullen ook twee op maat gemaakte onderzeeërs meereizen, er zijn kajaks en 24 Zodiacs beschikbaar. Elk schip beschikt over 132 luxueuze veranda suites met zeezicht. Meer details worden in de komende maanden bekend gemaakt.

Het interview dat TravelPro in maart had met Chris Austin (Senior Vice President Global Marketing & Sales Seabourn) en Nico Bleichrodt (Managing Director Continental Europe voor Seabourn) over Seabourn lees je hier.