Dutch Travel Services presenteerde gisteren tijdens een brainstormsessie voor gebruikers en leveranciers de voortgang van het nieuwe distributieplatform. In het stadion van voetbalclub AZ gingen deelnemers, waaronder leden van FTI, Face2Face Travel, The Travel Company, &Olives Travel, DTA en ITAC met elkaar in gesprek over de wensen voor de toekomst.

Aan het nieuwe distributieplatform, waarover Ton Vendrig (recent aangesteld als managing director Dutch Travel Services) zegt dat het de ambitie is om het grootste, onafhankelijke distibutieplatform van Nederland te worden, wordt al sinds begin 2020 gewerkt. Daarvoor is de samenwerking met Netmatch gezocht, dat het platform bouwt op basis van Peakwork-technologie. Ondertussen zijn meerdere leveranciers en retailpartijen een samenwerking aangegaan met Dutch Travel Services. Naast Vendrig behoren Mikel van Nimwegen en Danny Ruitenberg tot de initiatiefnemers van Dutch Travel Services.

Voor én door reisondernemers
“Dutch Travel Services is een distributieplatform voor én door reisondernemers. We hebben goed op ons netvlies wat gebruikers van het platform nodig hebben om er fijn mee te werken, dat blijkt ook wel uit de reacties. Met de tips die we hebben gekregen gaan we aan de slag samen met onze technische partner Netmatch, om het B2B platform verder te verbeteren en nóg gebruiksvriendelijker te maken”, aldus Vendrig.

Uitbreiding
Gedurende de middag vertelden zowel Vendrig, Van Nimwegen als Sandra van der Wal (Sales Manager Dutch Travel Services) over de vorderingen. Van der Wal: “Inmiddels ben ik zeven maanden bij Dutch Travel Services aan de slag en heb ik ontzettend veel mensen gesproken over de plannen en de voortgang van het B2B-platform, die continu wordt uitgebreid en waar nodig verbeterd. In het platform zijn meerdere Nederlandse en Duitse touroperators met aanbod beschikbaar en zijn we in een ver stadium met de Jong Intra Vakanties en Corendon. Verder vind je naast ‘standaard’ pakketten ook specialistisch aanbod, een virtual touroperator met geselecteerd aanbod uit beddenbanken, DMC’s, lowcost airlines en Sabre voor regulier airline aanbod.”

Uniek
“Naast de standaard pakketten bieden we ook de mogelijkheid voor specialisten om hun onderscheidende aanbod, zoals rondreizen en fly-drives, te distribueren en online boekbaar te maken. Last-but-not least bieden we geselecteerd dynamisch aanbod op basis van virtual touroperating met SGR(Z)-garantie. Al het aanbod is op het platform doorzoekbaar en met elkaar te vergelijken. Dat is er nog niet in Nederland en dat maakt het zo uniek. Ik denk dat als het boekingsvolume weer toeneemt, dat we een flinke sprong kunnen maken samen met onze partners. We willen met elkaar vooruit en samen bepalen welke functionaliteiten ontwikkeld dienen te worden. De gedachte hierin is ‘alleen ga je sneller, samen kom je verder’, zowel vanuit leveranciers- als gebruikersperspectief. Commitment is en blijft belangrijk, het succes is afhankelijk van het gebruik van het platform en het omarmen hiervan, aldus Vendrig.