Nieuws

“De offline reisbureau-ervaring wil ik online bieden”

“Mijn ervaringen op een reisbureau vond ik zo fijn. Zitten voor een kort vraaggesprek. Vervolgens krijg je drie of vier opties. Meer heb je helemaal niet nodig. Ik snap heel goed dat mensen naar een reisbureau gaan. De offline reisbureau-ervaring wil ik online bieden. Vakanties.nl is op het reisbureau gebaseerd”, zo laat Judith Eyck (mede-oprichtster Vakanties.nl) weten aan TravelPro dat haar bezocht op kantoor in Rotterdam.

Waarom heb je (nog) geen reisbureautje?
“Goede vraag. Het heeft niet de focus. We hebben weleens nagedacht over een pop-up shop, maar dan zou ik er meteen een robot in willen zetten. Online past bij ons.”

Er zijn retailers die zeggen dat je de offline reisbureau-ervaring online niet kan nabootsen.
“De offline-ervaring kan ik natuurlijk nooit 100% online kopiëren, maar het gaat mij zeker lukken om de aspecten van offline, die ik cruciaal vind voor een goede ervaring, online te kopiëren. Het snappen van vragen, het interacteren met mensen en een goede aanbieding doen. Natuurlijk is Vakanties.nl geen robot die de mimiek van een mens kan nadoen. Als mensen zeggen dat ik iets niet kan denk ik: ‘Wacht maar af’.”

Wat vind je van de traditionele reisbranche?
“Mensen denken misschien dat ik heel negatief denk over de traditionele reisbranche, maar dat is helemaal niet zo. Deze professionals hebben ontzettend veel kennis en wij als jongeren moeten het nog maar bewijzen. Ik zie de traditionele reisbranche als inspiratiebron voor wat ik aan het bouwen ben. Niet de online reiswereld die er nu staat. De online reiswereld interesseert mij niet zoveel. Naar andere OTA’s en online omgevingen van TUI, Sunweb en Corendon kijk ik niet.”

Je moet je concullega’s toch in de gaten houden?
“Ja, maar ik kijk eerder naar wat Google Flight voor slimme dingen doet. Uiteraard check ik Booking.com. Wanneer Booking.com iets doorvoert, dan gok ik erop dat het goed is. Dan gooien wij er ook een kleine test op en gaan we vaak over tot verandering. Ik kijk ook naar lastminute.com of Ctrip in China.”

Het gehele interview met Eyck verscheen in TravelPro #46 die je ook hieronder kan lezen. 

 

© 2019, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Vorige bericht

Van ontbijt tot borrel: ontmoet Vuelandia tijdens de Vakantiebeurs Vakdag

Volgende bericht

Carola Hoekstra aan de slag als CEO bij Stromma Nederland

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.