FlixBus kondigt een recordaantal van meer dan 34 miljoen passagiers aan in het zomerseizoen (Q2/Q3 2022) in de 39 landen waar zij actief is. Dankzij het groeiende belang van de vraag naar gedeelde en klimaatvriendelijke mobiliteit, heeft FlixBus het aantal vervoerde passagiers wereldwijd met 130% zien groeien voor de periode van april tot september 2022, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Het aantal passagiers ligt zelfs boven het niveau van vóór de pandemie.
Flix vervoerde meer dan 34 miljoen passagiers naar meer dan 3.000 bestemmingen wereldwijd in Europa, Noord-Amerika, Turkije en Brazilië, en behaalde in de zomerperiode een winstgevend groepsresultaat. Het bedrijfsherstel werd aangedreven door de wereldwijde expansie van de groep en het sterke herstel van de vraag na de pandemie.
André Schwämmlein, CEO van Flix: “Ik ben erg trots dat Flix sterker dan ooit isna de pandemie. Het toont aan dat onze aanhoudende inspanningen om ons voor te bereiden op een herstel vruchten hebben afgeworpen. Investeren in onze uitbreiding in Brazilië, de Verenigde Staten, Canada, Portugal en de Baltische Staten tijdens de pandemie was een gedurfde strategie om voort te bouwen op onze visie van betaalbare en duurzame mobiliteit voor iedereen, overal.”
In de Benelux was het zomerseizoen (Q2-Q3) een record qua bedrijfsresultaat, waardoor deze regio tot de meest dynamische van het hele FlixBus-netwerk behoort. In deze periode werden meer dan 1,6 miljoen passagiers vervoerd. Alle belangrijke markten van Flix in Europa hebben zich goed hersteld van de pandemie en kennen een sterke groei ten opzichte van 2021. De belangrijkste markten voor FlixBus zijn Duitsland, de Benelux, Italië, Frankrijk en Polen. Tot de meest bezochte bestemmingen in Europa in 2022 behoren Parijs, Berlijn, Amsterdam, Brussel, Praag en Istanbul. Voortbouwend op haar engagement voor de regio, versterkte