Gisteren werd bekend dat Topbonus, het frequente flyerprogramma van airberlin, een verzoek tot insolventie heeft ingediend. ‘Deze betreurenswaardige ontwikkeling is het gevolg van de faillissementsaanvraag van airberlin‘, zo meldt de website. Topbonus is sinds Etihad grootaandeelhouder is van airberlin voor 70% in handen van Etihad en voor 30% in handen van airberlin.

Vanwege de huidige situatie van airberlin en de daaruit voortvloeiende gevolgen voor het frequente flyer programma had Topbonus geen andere mogelijkheid, aldus het bedrijf. Er kan niet meer worden gespaard, maar reizigers behouden wel toegang tot hun profiel. Er zijn partijen die vraagtekens zetten bij het faillissement van Topbonus, aangezien het een apart bedrijf is.

Net als bij andere frequent flyer programma’s konden deelnemers aan Topbonus genieten van bijvoorbeeld Priority Check-in, gratis zitplaatsreservering, extra vrije bagage en nog veel meer. Reizigers die niet vaak vliegen, konden zich door middel van de topbonus Service Card van extra service verzekeren.

Antwoorden op veelgestelde vragen worden hier gegeven.