Gedupeerden die rechtreeks bij Fantasie Reizen hebben geboekt en binnen de periode dat de garantieregeling geldig was, namelijk 14 maart 2103 tot en met 3 juni 2013, krijgen de betaalde reisgelden terug via GGTO (Garantiefonds voor Gespecialiseerde Touroperators). Boekingen buiten deze periode, en boekingen via wederverkopers, zal Fantasie Reizen niet vergoeden. Iedereen die een claim heeft ingediend ontvangt binnenkort per e-mail bericht van GGTO. Het garantiefonds had met meer dan 80 gedupeerden contact had. Sinds half juni zijn steeds meer Belgen en Nederlanders erachter gekomen dat de reis waar zij voor hebben betaald nooit is geboekt. De website van Fantasie Reizen voerde sinds 3 juni 2013 ten onrechte het GGTO-logo.
Deel dit artikel
Arjen Lutgendorff
Arjen werkt sinds januari 2007 bij Travelpro. Daarnaast is hij community manager bij TRAVELNEXT en schrijft hij voor TravMagazine en Business Traveller.
Eén reactie
Geachte,
Hierbij wil ik de correcte werking van GGTO wel in vraag stellen: Terwijl ik netjes de door GGTO gevraagde bewijzen, aan GGTO heb bezorgd via email, waaruit duidelijk blijkt dat ik rechtstreeks bij Fantasiereizen heb geboekt en betaald binnen de periode dat Fantasiereizen aangesloten was bij GGTO, beweert GGTO nu dat ik de reis heb geboekt via derden en dat ik dus niet in aanmerking kom voor terugbetaling. Daarop heb ik hen er nogmaals via email op gewezen dat ik helemaal niet via derden heb geboekt, wat duidelijk blijkt uit de documenten die ik hen heb bezorgd. Tot nu toe nog geen reactie mogen ontvangen van GGTO.
Nu las ik op Facebook een identiek verhaal van een Belgische dame.
Daarom: probeert GGTO de Belgische gedupeerden af te schepen op deze manier?
Indien ik geen gehoor krijg van GGTO deze week, ga ik in ieder geval “Testaankoop” inschakelen. Die zorgen er meestal wel voor dat recht zegeviert in een glasheldere zaak als deze.
Eén reactie
Geachte,
Hierbij wil ik de correcte werking van GGTO wel in vraag stellen: Terwijl ik netjes de door GGTO gevraagde bewijzen, aan GGTO heb bezorgd via email, waaruit duidelijk blijkt dat ik rechtstreeks bij Fantasiereizen heb geboekt en betaald binnen de periode dat Fantasiereizen aangesloten was bij GGTO, beweert GGTO nu dat ik de reis heb geboekt via derden en dat ik dus niet in aanmerking kom voor terugbetaling. Daarop heb ik hen er nogmaals via email op gewezen dat ik helemaal niet via derden heb geboekt, wat duidelijk blijkt uit de documenten die ik hen heb bezorgd. Tot nu toe nog geen reactie mogen ontvangen van GGTO.
Nu las ik op Facebook een identiek verhaal van een Belgische dame.
Daarom: probeert GGTO de Belgische gedupeerden af te schepen op deze manier?
Indien ik geen gehoor krijg van GGTO deze week, ga ik in ieder geval “Testaankoop” inschakelen. Die zorgen er meestal wel voor dat recht zegeviert in een glasheldere zaak als deze.