Hans de Wilde is pas een maand in dienst bij Kuoni Nederland als managing director, maar heeft al grootse plannen. Zowel richting consumenten als reisagenten en ook met de merken Kuoni en Best Tours. Ook de nieuwe Travel Shops, die Kuoni onlangs in Nederland opende, spelen een belangrijke rol in 2011. ‘Er zijn genoeg uitdagingen en er is veel werk aan de winkel bij Kuoni. Maar gelukkig staat er een hele solide basis. Het belangrijkste is dat Kuoni een prachtig product heeft met, binnen haar marktsegment uiteraard, heel concurrerende prijzen. De reisagent weet dat als ze een klant met Kuoni op reis stuurt de klant is verzekerd van een perfecte vakantie. Ook is er vorig jaar een duidelijke strategie uitgestippeld. De uitdaging nu is om die strategie ook daadwerkelijk in te vullen’, aldus De Wilde.

Naamsbekendheid vergroten
Eén van de grootste issues is volgens De Wilde dat Kuoni qua naamsbekendheid nog aardig wat slagen kan maken. Hij stelt: ‘De reisagent kent ons wel, maar de consument kent ons niet. Wij geloven in het bouwen van een sterk Kuoni-merk. Dat geeft vertrouwen aan de consument en daar profiteert de reisagent ook van. Het is belangrijk dat we niet beginnen met een te complex verhaal. Gewoon beginnen bij de basis, met een simpele boodschap. De consument moet ons beter leren kennen. Het is één van mijn grootste doelstellingen voor dit eerste jaar. Het tweede jaar gaan we dan met het merk verder de diepte in. Het merk Kuoni moet en kan veel sterker worden’.

Lees het volledige en exclusieve interview met Hans de Wilde, waarbij hij ook nader in gaat op de relatie met de reisbureaus, in TravelPro van deze week.