Nieuws

Holland America Line noemt volgende Pinnacle-klasse schip Ryndam

Holland America Line heeft aangekondigd dat het volgende Pinnacle-klasse schip de naam Ryndam krijgt. Het nieuwe schip is het vierde schip met deze naam en wordt in 2021 opgeleverd.

De Ryndam wordt vergelijkbaar met de zusterschepen Koningsdam en Nieuw Statendam, met een gewicht van 99.500 ton en plek voor 2.662 gasten. Als derde schip in de serie beschikt de Ryndam over verbeterde Pinnacle-klasse voorzieningen en innovaties. Samen met de typische Holland America Line kenmerken zorgt dit ervoor dat de rederij in de top van de industrie behoort wat betreft aantal terugkerende gasten.

Unieke geschiedenis
“Holland America Line eert de tijdloze traditie van het cruisen, terwijl het ook nieuwe innovaties voor de hedendaagse reizigers omarmt. De naam Ryndam weerspiegelt de unieke geschiedenis van het bedrijf en eert de voorgaande schepen die in hun tijd vooruitstrevend waren net zoals deze Ryndam dat ook zal zijn”, aldus Orlando Ashford (President Holland America Line). “Van de eerste Ryndam, meer dan 100 jaar geleden, tot aan de meest recente, waren de naamgenoten altijd geliefd onder onze gasten. De volgende Ryndam geeft nieuw leven aan één van de meest opvallende series van schepen in onze geschiedenis.”

Het staal snijden voor de Ryndam, de officiële start van het bouwproces, vond afgelopen 13 maart plaats in de Fincantieri scheepswerf in Marghera, Italië. Dit wordt het 17e schip dat de Italiaanse scheepbouwer voor Holland America Line maakt waarvan de Nieuw Statendam de meest recente is.

Holland America Line’s historische Ryndam schepen
De eerste Ryndam maakte deel uit van de Holland America Line vloot van 1901 tot 1929. Het schip heette toen Rijndam voordat in 1923 over werd gegaan op de Engelse spelling. In 1927 werd de Ryndam het eerste schip dat een wereldcruise maakte. Het was voor deze reis gecharterd als een drijvende school op zee. De tweede Ryndam diende tussen 1951 en 1973 en de derde van 1993 tot 2015. Hierna werd het schip overgedragen aan zustermerk P&O Australia en ging zij verder onder de naam Pacific Aria.

© 2019, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

GOL, nieuwe klant voor KLM en BCG

Volgende bericht

Thomas Cook: update Hotels & Resorts

Auteur

Sharon Evers

Sharon Evers

"De reisbranche is een interessante branche die nooit stilstaat. En dat is precies waar ik van houd. Ik houd van beweging en ben er graag als de kippen bij als er ontwikkelingen voordoen die ik in elke journalistieke vorm met jullie ga delen."