Air France heeft vandaag bevestigd dat het haar commerciële aanbod op korte-afstandsroutes van de regionale vloot van HOP!, een dochteronderneming van de groep, voortaan onder de naam Air France HOP op de markt zal brengen.

Deze wijziging maakt het volgens de luchtvaartmaatschappij mogelijk om de vluchten duidelijker te koppelen aan het merk Air France, dat eerder lastiger was gezien de afwijkende kleuren en de naam waaruit niet zou blijken dat de airline iets met Air France van doen heeft. De vliegtuigen zullen dan ook duidelijker herkenbaar worden gemaakt door middel van de tricolor-livery. Air France laat weten dat het een nieuwe stap is in het vereenvoudigen van het merkportfolio van Air France-KLM om klanten het algehele commerciële aanbod van de Groep makkelijker te laten herkennen. Naast Air France en KLM bestaat de Air France-KLM Group nu dus uit Air France HOP, KLM Cityhopper en Transavia.

“Dit project is volledig in lijn met de vereenvoudigingsstrategie die momenteel wordt geïmplementeerd in de korte-afstandsactiviteiten van Air France – en met name de regionale activiteiten – die tot doel heeft het vertrouwen van de klant terug te winnen en een duurzaam economisch evenwicht te herstellen. Deze verandering van merk impliceert geen enkele wijziging in de arbeidsovereenkomst van HOP! medewerkers. Alle verkochte HOP!-vluchten worden uitgevoerd, de naamsverandering zal geen impact hebben voor klanten die al een HOP!-ticket hebben gekocht”, aldus Benjamin Smith (Chief Executive Officer van Air France-KLM). Begin deze maand kondigde Smith al aan te gaan stoppen met Joon!, waarover eind vorig jaar al werd gesproken in de media.