Ben Smith (CEO KLM/Air France) zou naar verluidt willen stoppen met de Air France-dochter Joon. Dat meldt de Franse krant Le Figaro.

Joon werd als budgetdochter van luchtvaartmaatschappij vorig jaar zomer opgericht en startte eind vorig jaar met haar eerste vluchten  binnen Europa naar Barcelona, Berlijn, Lissabon en Porto. En kondigde met de start ook meteen haar nieuwe bestemmingen voor het afgelopen zomerseizoen aan. Joon voert momenteel zowel vluchten binnen Europa als interncontinentale vluchten uit. De airline vliegt ook naar bestemmingen die door Air France worden aangevlogen. Daarnaast heeft Joon in het afgelopen jaar ook enkele routes van Air France overgenomen.

Met Joon wil Air France zich voornamelijk richten op werkende jongeren ‘wiens levensstijl draait om digitale technologie’ ook wel de ‘nieuwe reizigers’ genoemd. De dochtermaatschappij werkt met goedkoper cabinepersoneel en bespaart verder op de kosten door een relatief kleine en eenvoudige organisatie. Hierdoor kan Joon tickets voor een lage prijs aanbieden.

Volgens het Franse dagblad ziet Smith echter geen toekomst meer in  Joon. Hij zou meer willen doen met het merk Air France, omdat de mogelijkheden van deze airline momenteel nog onvoldoende worden benut.