Nieuws

Reisagent wint aan populariteit in Amerika (ook bij millennials)

De overgrote meerderheid van de Amerikanen (75%) overweegt om met een reisagent in te schakelen om de volgende vakantie te plannen, dat blijkt uit een nieuw onderzoek van AAA Travel, de Amerikaanse ANWB.

Volgens het bedrijf zijn de vooruitzichten voor de sector voor de komende jaren positief, waarbij wordt opgemerkt dat ook jongere reizigers de expertise van reisagenten omarmen. AAA verwacht dat naast babyboomers ook veel millennials de komende twaalf maanden een reisagent/reisbureau in zullen schakelen.

Ondanks de voortdurende vooruitgang in technologie, die reizigers in staat stelt vakanties zelf online te plannen en boeken, vindt bijna de helft van de Amerikanen (46%) dat het inschakelen van een reisbureau waarde toevoegt aan hun reis. De belangrijkste redenen voor reizigers om een reisagent te raadplegen, zijn de garanties van een vlotte ervaring op meer gecompliceerde en dure reizen, maar ook voor aanbevelingen en hulp bij het regelen van activiteiten.

“Of het nu gaat om een ​​once-in-a-lifetime vakantie, de eerste keer naar het buitenland of een jaarlijks uitje met het gezin, reizigers willen het beste halen uit elke reis en vertrouwen op reisagenten om ervoor te zorgen dat dit gebeurt”, aldus Bill Sutherland (senior vice-president van AAA Travel). “Hoewel reizigers tegenwoordig talloze manieren hebben om hun vakantie te boeken, herkennen ze de waarde van het werken met een professionele, ervaren reisagent om ervoor te zorgen dat ze waar krijgen voor hun geld.”

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Baas Small Planet: "Insolventie is geen truc"

Volgende bericht

TUI neemt twee reisbureaus van het failliete A&A Tours over

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.