Eliza was here heeft een opgefriste merkidentiteit gelanceerd met een nieuwe branding, geur en geluid. Daarnaast is het aanbod uitgebreid.

Om meer zintuigen te prikkelen met de nieuwe merkidentiteit breidt Eliza was here haar branding uit met een eigen geur en geluid. “Zo werkte Eliza was here samen met Tambr om haar eigen sonische branding te creëren: een heel eigen geluid op basis van algoritme en AI, om te zorgen voor herkenbare muziek en dat je meteen in vakantiesfeer brengt”, aldus de organisatie in een persbericht.

Geur
Daarnaast ontwikkelde de reisorganisatie in samenwerking met iScent een eigen Eliza vakantiegeur, gebaseerd op natuurlijke elementen van de bestemmingen. “Geur roept emoties op en is voor veel mensen gekoppeld aan een herinnering. De Eliza-geur zal te ruiken zijn in 200 accommodaties en wordt aangeboden aan klanten aan het eind van hun vakantie, zodat zij ook thuis kunnen terugdenken aan hun vakantie met Eliza was here.”

Persoonlijk, vertrouwd en vriendelijk
Het nieuwe logo heeft een frisse visuele stijl en de handgeschreven tekst voegt voor een persoonlijke touch, alsof Eliza persoonlijk zelf een aanbeveling doet. “De asterisk (*) is een herkenbaar element dat steeds terugkomt en staat voor ‘hier meer’, als een verwijzing naar de unieke bestemmingen en herinneringen waarbij Eliza je helpt.”

Nieuwe typografie
Dezelfde persoonlijke, handgeschreven stijl komt terug in de nieuwe typografie. Het oorspronkelijk roze-blauwe kleurenpalet maakt plaats voor sterke merkkleuren (roze) gecombineerd met zachte, natuurlijke kleuren (beige, geel en lichtblauw) inclusief verschillende iconen om een link te leggen naar de vakantiebestemming.

Ambitieus
De vernieuwde merkpositionering moet de groei van het bedrijf versnellen en ondersteunen door Eliza was here te positioneren als toonaangevende digitale vakantie-expert.

Uitbreiding
“Het is onze ambitie om Eliza was here uit te breiden naar nieuwe markten en een breder publiek aan te spreken. Om dit te realiseren is een sterk en duidelijk digitaal merk nodig met consistente en uniforme aanwezigheid op alle kanalen”, aldus Tim van den Bergh, Director Eliza was here. Eliza was here, onderdeel van de Sunweb Group, werd in 2001 gelanceerd in Nederland, breidde uit naar de Benelux, Denemarken en sinds dit jaar ook het Verenigd Koninkrijk.

De vernieuwde merkidentiteit van Eliza was here wordt geleidelijk uitgerold in Nederland, Vlaanderen, Denemarken en Verenigd Koninkrijk via eigen kanalen zoals de website en app, maar ook via Out of Home-, display- en televisiereclame.