Nieuws

Nieuw recordjaar voor toerisme op Malta

Vorig jaar wist Malta een recordjaar voor toerisme te noteren. tijdens de cumulatieve periode van januari tot december 2018 2,6 miljoen bezoekers (+14,3%) waren. Er werden bijna 18,6 miljoen nachten (12,5%) op Malta doorgebracht.

In december 2018 waren het totaal aantal bezoekers (+11%), het totaal aantal overnachtingen (+10,1%) en de toeristische uitgaven gestegen in vergelijking met dezelfde periode in 2017. De totale toeristische uitgaven voor de periode januari – december 2018 werden geschat op €2,1 miljard (+8%). De MTA is erg blij met deze resultaten, aangezien ze een indicatie zijn van het behaalde succes in de toeristische sector, vooral in de afgelopen jaren. Ze zijn trots dat Malta één van de minst seizoensgebonden eilandbestemmingen van de Middellandse Zee is. Mede dankzij de ontwikkeling van verschillende attracties en evenementen om ook in het laagseizoen toeristen aan te trekken. Cijfers over de afgelopen jaren bevestigen de enorme vooruitgang die het land in dit opzicht heeft geboekt. In de laatste twee jaar zijn de groeipercentages van het aantal inkomende toeristen in het laagseizoen (van januari tot juni) aanzienlijk hoger dan die tussen juli en september

De top vijf herkomstmarkten in 2018 waren het Verenigd Koninkrijk, Italië, Duitsland, Frankrijk en Spanje. Verbeterde luchtvaartverbindingen van en naar de Maltese eilanden en meer evenementen als onderdeel van het toeristische productaanbod dragen in hoge mate bij aan dit succes. In Nederland zien we na een jarenlange groei een lichte daling in 2018. Dit is te verklaren door minder vluchten vanuit Nederland naar Malta. Met de nieuwe Ryanair vlucht vanaf Maastricht Aachen Airport vanaf april 2019 wordt er echter opnieuw een groei verwacht.

© 2019, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Michelingids bevestigt opnieuw twee sterren voor Europa-Park

Volgende bericht

USP Marketing PR aangesteld als PR bureau voor Cathay Pacific

Auteur

Dylan Cinjee

Dylan Cinjee

Dylan is begonnen als stagiair bij TravelPro. Na zijn stage kreeg Dylan de kans om te blijven bij TravelPro als lid van de redactie. Tijdens deze periode heeft Dylan zijn Bachelor in Tourism Management gehaald.