Sambasso heeft het retailmerk Verzekergemak.nl gelanceerd. Ondanks het grote aanbod bestaande verzekeraars is Bert Wildeman (Algemeen Directeur Sambasso) ervan overtuigd dat Verzekergemak.nl gretig aftrek zal vinden. “Het aanbod is minstens zo goed en het is veel goedkoper dan de traditionele verzekeraars. Soms zelfs de helft goedkoper.”

Het nieuwe retailmerk is in samenwerking met InsuTrust opgezet. De verzekeringen worden uiteindelijk ondergebracht bij AXA Verzekeringen in Brussel. Wildeman: “Veel consumenten vinden een verzekering veel te duur en daarom gaan we met Verzekergemak.nl met veel lagere premies werken dan de bestaande partijen doen. Op de website is duidelijk in het dekkingsoverzicht te vinden wat er wel en niet wordt verzekerd.”

Net als bij andere retailmerken van Sambasso is het bij Verzekergemak.nl mogelijk om een automatische mail te versturen naar klanten die nog geen verzekering hebben afgesloten. Wildeman: “Dat is echt van toegevoegde waarde. Met Verzekergemak.nl doen we precies wat we willen doen en uitstralen richting de retail, namelijk eenvoudig een kwalitatief goede en goedkope verzekering aanbieden waarbij we ook altijd inspelen op nieuwe wetgeving met betrekking tot het aanbieden van verzekeringen.” Een verzekering is via Verzekergemak.nl al in twee stappen af te sluiten.

Of de consument nu op het reisbureau boekt of via de website, de boeking gaat altijd naar de (zelfstandig) reisagent waar de consument voor kiest. Wildeman: “Wij willen ook op het gebied van verzekeringen de retail een eigen merk geven. Het zal absoluut niet gebeuren dat Verzekergemak.nl (opeens) overgaat op alleen de directe verkoop. Dat is juist één van de redenen dat we met Sambasso zijn begonnen. In het verleden zijn er vaak genoeg partijen geweest waarvan de retail een merk groot heeft gemaakt, waarop er werd besloten om te stoppen met de verkoop via de (zelfstandige) reisagent.”