Nieuws

Nordic bundelt zes reisorganisaties onder de naam ‘Nordic Collection’

Deel dit artikel

Nordic lanceert het nieuwe merk ‘Nordic Collection’. Onder deze overkoepelende naam vallen zes verschillende reisorganisaties: Nordic, Galtic, Canada Travel Designers, Wild Alaska, Atacama en MyHimalaya. Met een gloednieuwe website en de aankondiging van roadshows bundelen alle zes de reisorganisaties hun krachten.

Gestart als niche reisorganisatie
Nordic, de reisorganisatie die aan de basis ligt van de opbouw van Nordic Collection, was initieel een kleinschalige reisorganisatie. Toen Maarten Raes het nichebedrijfje ‘Noorwegen Info’ overnam, lag de focus uitsluitend op één bestemming. Wat startte als een geïmproviseerd kantoor in de woonkamer groeide al snel: samenwerkingen met lokale partners werden aangegaan, andere bestemmingen in Scandinavië werden toegevoegd aan het aanbod, met de overname van Bureau Scandinavia kwamen er werknemers bij en een eerste kantoor opende de deuren. Het bedrijf ging verder onder de naam Nordic.

Uitgegroeid tot reizen naar 5 continenten
In 2018 fuseerde Nordic met Xplore the North. Dankzij die fusie werden zowel zomer- als winterreizen naar Scandinavië mogelijk bij éénzelfde merk. Nordic groeide uit tot dé Scandinaviëspecialist in België dankzij het gevarieerde aanbod en de vakkennis van de werknemers. Door een aantal overnames en de lancering van nieuwe merken werd het aanbod wereldwijd uitgebreid. Naast het Hoge Noorden (Nordic) en Schotland en Ierland (Galtic), reis je met de zustermerken van Nordic ook tot ver buiten het Europese continent: naar Noord-Amerika met Canada Travel Designers en Wild Alaska, naar Zuid-Amerika met Atacama, naar de Arctische bestemmingen (expeditiereizen met Nordic) en naar Azië (MyHimalaya).

Maarten Raes, CEO en bezieler van Nordic: “Van bij de start met Nordic was ik ervan overtuigd dat we ons moesten specialiseren in één bestemming. Daar zijn we ook in geslaagd: Nordic is vandaag dé specialist op vlak van zomer- en winterreizen naar het Hoge Noorden. Met verschillende bestemmingsteams, die bestaan uit Travel Designers die ‘hun bestemming’ door en door kennen, kunnen we de waarden die bij het ontstaan van Nordic zo belangrijk waren nog steeds waarborgen: een gespecialiseerde aanpak, uitstekende kwaliteit van de programma’s, authentieke producten en een hoge klantenservice. Met het overkoepelende merk Nordic Collection breiden we die waarden uit naar 6 verschillende reisorganisaties.”

Gedeelde visie
De zes verschillende reisorganisaties behoren misschien tot één geheel, toch zijn ze onderling zeer verschillend. Al valt er wel een rode draad te onderscheiden: allen bieden ze reizigers authentieke belevingen, met de natuur als belangrijkste focus. Ook delen de reisorganisaties in waarden: er wordt veel belang gehecht aan specialisatie, authenticiteit, oprechtheid en een persoonlijke aanpak. De keuze voor een overkoepelende merknaam, Nordic Collection, met een eigen website was dus een logische stap. Alle informatie die van toepassing is op de verschillende merken wordt gebundeld op de website https://nordiccollection.eu/.

Toon Teugels, Brand Manager Nordic Collection: “Alle zes de merken die deel uitmaken van Nordic Collection hebben hun eigen karakter, daarom kiezen we er ook voor om de verschillende reisorganisaties apart in de markt te zetten. Wat de reisorganisaties wel met elkaar gemeen hebben, is de passie en de expertise van de teams die erachter staan. Door de krachten te bundelen onder één noemer kunnen de verschillende reisorganisaties trouw blijven aan hun kleinschalige karakter, maar met de financiële zekerheid en stabiliteit van een gevestigde speler op de Belgische en Nederlandse markt.”

On the Road
Omdat de verschillende reisorganisaties vanaf heden onder één overkoepelende merknaam vallen, kan deze kracht gebruikt worden om de reizigers kennis te laten maken met de verschillende bestemmingen. Daarom worden de Nordic Collection Roadshows georganiseerd: in vier verschillende Vlaamse steden leren potentiële reizigers de bestemmingen en organisaties kennen, aan de hand van inspirerende infosessies. De Roadshows houden halt in Gent (15 februari), Hasselt (16 februari), Mechelen (23 februari) en Brugge (24 februari). Inschrijven kan via de website van Nordic Collection.


Deel dit artikel

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Vorige bericht

Norwegian Cruise Line introduceert Norwegian Viva

Volgende bericht

“De reissector heeft wat te verbeteren in de communicatie”

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.