Oud-Oad claimt € 80 miljoen bij de Rabobank vanwege onrechtmatige kredietopzegging, schenden van de zorgplicht en onnodig faillissement eind 2013. Dat meldt De Telegraaf.
De dagvaarding die vijftig pagina’s gaat morgen naar de de rechtbank in Utrecht. Een topteam aan advocaten heeft uitgebreid onderzoek gedaan. Woordvoerder Jan Driessen zegt in het dagblad dat de familie Ter Haar gerechtigheid en eerherstel wil. Volgens hem had Oad nooit failliet hoeven gaan. “Bij de Rabobank tonen we met harde feiten aan dat die geen idee heeft hoe een reisorganisatie werkt. Het gebrek aan kennis over bijvoorbeeld seizoenskredieten in toerisme is verbijsterend. Pure onkunde”, aldus Driessen in De Telegraaf. Volgens de woordvoerder heeft de bank aangestuurd op een faillissement om de eigen risico’s uit te sluiten door drie keer zoveel zekerheden te stellen als nodig. De Rabo schijnt als enige geen schade te hebben opgelopen.
Eén reactie
“Bij de Rabobank tonen we met harde feiten aan dat die geen idee heeft hoe een reisorganisatie werkt”
Had de familie ter Haar, met name kroonprins Julius, dat wel dan? Als er al een team van specialisten 1,5 jaar nodig heeft om de houtjetouwtje administraite in kaart te brengen, een batterij aan IT’ers zich moeten banen door een jungle aan aan elkaar geknoopte IT-systemen, heb je er dan wel zoveel verstand van?
Gaat de familie ter Haar overigens die 80 miljoen besteden aan het sociale plan voor het personeel wat geleden heeft onder de geldingsdrang van onze kroonprins? In dat geval is de claim alleen maar toe te juichen. Ik ben alleen bang dat dat niet het geval en en de rijken alleen maar rijken zullen worden. Of heeft de rondreis van de directie zoveel geld gekost dat er nu wat gehaald moeten worden?